kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

۷۴۷ روستای کرمان آب آشامیدنی پایدار ندارند

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۷۴۷ روستای استان کرمان آب آشامیدنی پایدار ندارند.
سرتیپ حسین معروفی در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۲۸ روستای شهرستان بم گفت: استان کرمان جزو چهار استان کشور است که به شدت با کمبود آب آشامیدنی مواجه است به همین علت از سال گذشته حرکت‌های جهادی در استان کرمان شروع شد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته توانستیم به ۶۴ روستا با هماهنگی سازمان آب و فاضلاب شهرستان‌های مربوطه آب رسانی کنیم عنوان کرد: پیش‌بینی ما برای سال ۱۴۰۰ آب رسانی ۲۴۴ روستا در استان کرمان است که از این تعداد ۱۳۸ روستا را سازمان آب و فاضلاب با کمک خیرین آب رسانی می‌کند و ۱۰۶ روستا را سپاه مستقلاً در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که در سه شهرستان عنبرآباد، ریگان و شهداد است، آب رسانی می‌کند.
وی با‌اشاره به اینکه امروز ۲۸ روستای شهرستان بم از آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند، گفت: این پروژه برای آب رسانی به شهرستان‌های بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب و شهربابک است که با هماهنگی آب و فاضلاب شهرستان‌ها، خیران، مجموعه سپاه و بسیج قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است.
سرادر معروفی اظهار کرد: اولویت اول ما در استان کرمان آب رسانی است که به همین منظور قرارگاه نهضت آب رسانی شهید حاج قاسم سلیمانی را تشکیل داده‌ایم که با بودجه‌ای که امسال برای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده است می‌توانیم به آن سرعت ببخشیم.
وی افزود: به همان اندازه که دولت بودجه بگذارد سپاه هم به همان اندازه بودجه می‌گذارد و به همان اندازه هم از خیران و نیروهای جهادی و مردمی کمک خواهیم گرفت.
وی با‌اشاره به اینکه اگر نتوانیم مشکلات آب‌رسانی را حل کنیم مشکلات بهداشتی را هم نمی‌توانیم حل کنیم، افزود: آب سالم یکی از عوامل پیشگیری از بیماری هاست و برای سلامت مردم واجب است.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: باید همه پای به پای هم در کنار قرارگاه سپاه قرار بگیریم و همه خیران سراسر کشور کمک کنند و ما نیز مردم را هم به حالت جهادی و گروه‌های جهادی خودمان پای کار می‌آوریم تا بتوانیم مشکلات تأمین آب و آب رسانی استان کرمان را برطرف کنیم تاهمه مردم این استان از آب آشامیدنی پایدار برخوردار شوند.سردار معروفی گفت: هزینه این پروژه حدود ۷.۵ میلیارد تومان است که به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر آب رسانی شده است.