kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی

 


همدان - خبرنگار کیهان:
افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی پس از 6 سال انتظار با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان در آیین بهره‌برداری از پل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی با اشاره اینکه باید از ظرفیت اعتبارات ملی برای توسعه شهری همدان استفاده شود گفت: مسئولان به تخصیص اعتبارات مناطق کم برخوردار توجه بیشتری داشته باشند.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی افزود: اعتبار یک هزار و 600 میلیارد تومانی شهرداری امسال می‌تواند زمینه‌های توسعه شهری را فراهم کند وی عنوان کرد: متاسفانه مردم مناطق حاشیه شهر با مشکلاتی مواجه هستند که باید هرچه زودتر در جهت رفع این مشکلات تلاش شود.
در ادامه استاندار همدان از تصویب طرح جامع شهری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح مراحل پایانی خود را می‌گذراند که با اجرای آن، چهره شهر دگرگون می‌شود.
پروژه انتقال ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر همدان با استانداردهای لازم طراحی و خط آن تا پشت فرودگاه کشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن همدان به عنوان یکی از مدرن‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور می‌شود.
وی یادآور شد: تقاطع چند سطحی سردار شهید همدانی یکی از پروژه‌های بزرگ شهر همدان است که مشکلات عدیده‌ای در اجرای این پروژه بود و مشکل فنی باعث تاخیر در افتتاح پل اصلی پروژه شد.
وی از ساخت شهرک توریستی- تفریحی با مشارکت یک شرکت ترکیه‌ای خبر داد و گفت: این شهرک توریستی با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان در شهر همدان احداث می‌شود.