kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

اختصاص سه هزارمیلیارد ریال برای رفع مشکلات آب‌های سطحی در خوزستان

 

استاندار خوزستان گفت: سه هزار میلیارد ریال برای برطرف کردن مشکلات ناشی از آب‌های سطحی در خوزستان اختصاص داده شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات دفع آب‌های سطحی در خوزستان مبلغ سه هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه به استان اختصاص یافت که این مبلغ به ‌اشتباه به وزارت نیرو تعلق گرفت که در حال پیگیری برای تخصیص این اعتبار به شهرداری‌ها هستیم چرا که مشکلات ناشی از آن باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.
وی بیان کرد: برای رفع مشکلات و اجرای پروژه‌های فاضلاب و آب شرب در هر شهرستان بانک‌های عاملی را تعیین کردیم.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: مشکل تامین اعتبار هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتباری که قرار بود برای رفع مشکل فاضلاب و آب آشامیدنی در شهرستان‌های خوزستان اختصاص داده شود برطرف شده و تمامی بانک‌های عامل در این خصوص همکاری خوبی دارند به جز یک بانک عامل در شهرستان دشت آزادگان که در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم.
وی با بیان اینکه برای پروژه فاضلاب اهواز ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است بیان کرد: تا پایان تیر امسال فرصت هست برای تخصیص تمام مبلغ ۵۰ میلیون یورو اقدام شود؛ دستگاه مربوطه باید قرارداد این پروژه را منعقد کند تا اعتبار را دریافت کند، درصورتی که در تیر این کار انجام نشود این مبلغ دیگر پرداخت نمی‌شود.
بیشتر شهرستان‌های خوزستان به ویژه اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر و ماهشهر هنگام بارش شدید باران دچار مشکلات ناشی از جمع شدن آب‌های سطحی و نیز پس زدن فاضلاب می‌شوند.
بارندگی شدید آذر پارسال در اهواز، کارون، بندرامام خمینی(ره) ماهشهر، مشکلات زیادی را برای شهروندان موجب شد و خساراتی را به زیرساخت‌ها و نیز واحدهای مسکونی وارد کرد.
طبق اعلام مدیریت بحران خوزستان، ۸۵ شهر در این استان وجود دارد که تقریبا همگی فاقد سیستم جامع دفع آب‌های سطحی هستند.