kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

تشکیل کارگروه ویژه سازمان بازرسی برای رفع مشکل کمبود واگن مترو

 


رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور در دومین روز از هفته قوه قضائیه از شرکت‌های واگن ‌سازی تهران بازدید کرد.‌
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در جریان بازدید از شرکت واگن‌‌سازی تهران، اولویت اول این سازمان را حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و آن را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی کشور دانست.
درویشیان خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی کلانشهرها، بحث آلودگی هوا و ترافیک سنگین است که آلودگی هوا عوارض گوناگونی بر سلامت هموطنان دارد و یکی از بهترین راه‌های کاهش آلودگی و ترافیک، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خصوصاً ریلی است؛ خصوصاً در شرایط فعلی شیوع کرونا که نیازمند توسعه و افزایش حمل‌ونقل ریلی هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی دولت با کمک شهرداری‌ها خصوصاً در کلان‌شهرها باید تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشد، از پیشنهاد سید مناف ‌هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک با سازمان بازرسی برای حل مشکلات شرکت واگن ‌سازی استقبال کرد و گفت: این کارگروه ویژه با حضور بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها و دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور و شهرداری تهران تشکیل برای حل مشکل شرکت واگن‌‌سازی تشکیل می‌شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از وضعیت این شرکت ارائه کرد و گفت: با انجام پروژه قطار مترو ملی با کمک متخصصین و شرکت‌های دانش بنیان، داخلی‌‌سازی آن به ۸۵ درصد رسید و با این موفقیت حدود ۳۰۰ هزار یورو در هر رام قطار صرفه‌جویی شده است.
بی‌توجهی دولت به حمل‌ونقل شهری
در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده
سید مناف‌ هاشمی با بیان اینکه این حرکت ظرفیت تولید ۴۴۰ واگن در سال را داراست، افزود: متأسفانه بی‌توجهی دولت به حمل‌ونقل شهری در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و دولت هیچ کمکی نمی‌کند و برای تولید واگن نیز قراردادی منعقد نکرده که این موضوع باعث شده با وجود کمبود دو هزار واگن، این شرکت به حالت نیمه‌تعطیل دربیاید و در یک سال و نیم اخیر تنها ۷ واگن تولید کرده است.
وزیر نیرو در ارتباط با قطع برق
در سازمان بازرسی حاضر شد
خبر دیگر اینکه رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور از حضور وزیر نیرو در این سازمان در ارتباط با قطع برق خبر داد و گفت: دستور داده‌ایم تا ماینرهایی که از گمرکات ترخیص شده‌اند جمع‌آوری شوند و تا پایان شهریورماه فعالیتی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در زمینه ترک فعل برخی مسئولان در ارتباط با قطعی‌های اخیر برق مسئولی احضار و پرونده‌ای در سازمان بازرسی تشکیل شده است، اظهارداشت: ما به محض اینکه موضوع قطع برق مطرح شد یک بازرسی فوق‌العاده با همکاری دادستان کل تعریف کردیم.
درویشیان افزود: وزیر نیرو و معاونین او حاضر شدند و یک سری مشکلات مانند اینکه برخی از نیروگاه‌ها در حال اورهال بوده است را مطرح کردند که البته گفتند این نیروگاه‌ها اکنون راه‌اندازی شده است و تا آخر خرداد ماه در مدار تولید قرار می‌گیرد.
عدم اجازه ترخیص به ماینرهای موجود در گمرکات
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد بحث ماینرها و تولید رمز ارزها است که در این زمینه قرار شد گمرکات کنترل‌های لازم را داشته باشند و اجازه ترخیص ماینرها را ندهند.البته قرار شد تا ماینرهایی که ترخیص شده‌اند را پیگیری و جمع‌آوری کنند و فعلاً فعالیتی تا آخر شهریور نداشته باشند.همچنان رئیس‌جمهور هم دستور دادند تا مشکلات مالی که برخی نیروگاه‌های در حال احداث داشته‌اند، برطرف شوند.
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور گفت: بررسی‌ها و تحقیقات ما در این زمینه هنوز تمام نشده است، به محض تکمیل شدن گزارش‌ها نتایج را اعلام می‌کنیم.