kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

موج تازه کرونا در سرزمین‌های اشغالی /رژیم صهیونیستی زدن ماسک را اجباری کرد

 

شیوع دوباره ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، موحب شده است تا مقامات صهیونیست، زدن ماسک در اماکن سرپوشیده را بار دیگر اجباری کنند.
علی‌رغم واکسیناسیون گسترده در سرزمین‌های اشغالی، بر اساس گزارش رسانه‌ها، کرونا دوباره در فلسطین اشغالی جان تازه‌ای گرفته است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به افزایش شیوع بیماری «کووید-۱۹»، از ظهر دیروز (جمعه) زدن ماسک در اماکن سربسته الزامی می‌شود. به نوشته وبگاه «عرب۴۸»، کودکان زیر هفت سال، ورزشکاران و کسانی که به طور دائمی در فضای سربسته کار می‌کنند، از این اجبار، معاف هستند. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین توصیه کرده است که در فضای باز نیز در صورت حضور جمعیت زیاد، افراد از ماسک استفاده کنند و کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند هم از حضور در تجمعات خودداری کنند.
این تصمیمات در حالی انجام گرفته است که طبق آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، با وجود واکسیناسیون گسترده، روز پنج‌شنبه ۲۲۷ مورد ابتلا به کرونا ثبت شد.
در چهار روز گذشته نیز به صورت میانگین، ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. رسانه‌های صهیونیست به نقل از مقامات این رژیم نوشته‌اند که اگر زدن ماسک آمار ابتلا را کاهش ندهد، آنها بار دیگر مجبور به ممنوع کردن تجمعات خواهند شد.روز پنج‌شنبه ثبت یک مورد ابتلا به کرونای هندی در شهر «عسقلان»، مسئولان صهیونیستی را به شدت نگران کرده است. کابینه صهیونیستی دیروز اعلام کرد که روز یکشنبه(فردا) نشست کمیته وزارتی برای مبارزه با کرونا، برگزار خواهد شد.
مقامات صهیونیست بیم این دارند که کرونای هندی به شهرها و شهرک‌های عرب‌نشین سرایت کند و از آنجایی که  واکسیناسیون در این شهرها به نسبت شهرهای صهیونیست‌نشین کمتر انجام شده، احتمال سرایت بیشتر است.
وضع دوباره محدودیت‌ها، در حالی است که در تاریخ یکم ژوئن(11 خرداد)، دولت صهیونیستی پس از واکسیناسیون وسیع و گسترده، از رفع تقریبا تمامی محدودیت‌ها خبر داده بود.