kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

بخاری‌های نفتی مدارس کشورامسال جمع‌آوری می‌شود

 

رئیس‌ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای جمع‌آوری۴۲ هزار بخاری نفتی از سطح مدارس کشور اختصاص یافته است.
مهرالله رخشانی مهر در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزشی مدارس سبزوار به خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض گاز برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس کشور هزینه شده بود. وی تصریح کرد: از محل این اعتبارات، استانداردسازی و اجرای سامانه‌های گرمایشی در مدارسی که زیرساخت لازم را داشته اند، به اجرا درآمده است.
رئیس ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: با توجه به ضوابط ایمنی و ممنوعیت وجود شعله مستقیم گاز در مدارس، برنامه‌ریزی شده است تا با جمع‌آوری بخاری‌های گازی، هیچ شعله گازی در فضای کلاسی وجود نداشته باشد.
رخشانی مهر افزود: یکی دیگر از مسائل بر زمین مانده آموزش و پرورش، وجود مدارس خشتی و گلی بود که برای جمع‌آوری این مدارس ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزینه شده است.
وی ادامه داد: با هدف پایان جمع‌آوری مدارس خشتی، هزار کلاس درس خشتی و گلی در سال جاری از طریق احداث مدارس هدفگذاری شده است.
رئیس‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در چهار سال گذشته، علیرغم همه تنگناهای مالی و مشکلات اقتصادی، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس کشور هزینه شده است.
رخشانی مهر با ‌اشاره به طرحهای عمرانی سازمان نوسازی مدارس افزود: اکنون ۱۴ هزار کلاس درس در سراسر کشور در دست ساخت است که در ۲ بازه ابتدای مهرماه و دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.