kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره):

توانایی تولید واکسن کرونای مورد نیاز کشور تا پایان پاییز را داریم

 

رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: توانایی تولید واکسن ایرانی کرونای مورد نیاز کشور را تا پایان پاییز سال جاری داریم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر دزفولی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید رئیس‌مجلس شورای اسلامی از شرکت تولید واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هیچ مأموریت خاصی در خصوص کرونا نداشت اما به محض احساس تکلیف و نیاز مردم، با تمام قوا در تمام زمینه‌های مورد نیاز ورود کردیم.
وی از جمله فعالیت‌های این ستاد را احداث کارخانه تولید ماسک و اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور، رمدسیویر و نهایتاً تولید واکسن کرونا از ۶ مسیر علمی مختلف عنوان کرد.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های مختلف دارویی کشور را بسیج کردیم و امروز همه این ۶ واکسن به تست انسانی رسیده و کوو ایران برکت هم که به مرحله تزریق عمومی رسید و تا زمانی که تمام مردم کشورمان واکسن را دریافت نکنند، یک واکسن را هم صادر نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه در امر توزیع واکسن کرونا دخالتی نداریم، تصریح کرد: به دنبال تولید و رفع نیاز داخل کشور است و در این راه تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم بست.