kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

اعتراف ضمنی ائتلاف متجاوز سعودی به اضمحلال ارتش مزدوران در مأرب

به دنبال قبول شکست در جبهه «مارب» توسط ائتلاف سعودی، منابع یمنی می‌گویند که این ائتلاف به درخواست دولت مستعفی یمن برای ارسال سلاح پاسخ منفی داده و ارتش مزدوران رابه حال خود رها کرده است.

 


ائتلاف سعودی به دولت مستعفی یمن گفته است که دیگر نمی‌تواند سلاح و مهمات جدیدی به شبه‌نظامیان همسو با خود در مأرب بدهد و ارتش دولت مستعفی باید دست به تغییرات واقعی بزند. به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، یک منبع نظامی بدون ذکر نام خود گفت که دولت مستعفی روز یکشنبه به ائتلاف سعودی خبر داده است که وضعیت میدانی در استان مأرب خطرناک است و دولت سعودی باید سلاح بیشتری در اختیار ارتش دولت‌هادی قرار دهد. اما «مطلق بن سالم الازیمع»، فرمانده ستاد کل ائتلاف سعودی در یمن، پاسخ منفی به این درخواست داده است.
طبق گزارش فارس، الازیمع به دولت‌هادی گفته است که ائتلاف سعودی پیش از این‌،حجم گسترده‌ای از سلاح را در اختیارشان قرار‌داده است، به حدی که برای تسلط بر کل یمن کفایت می‌کرد! و اگر شبه‌نظامیان دولت‌هادی عزم و اراده کافی داشته باشند، با همین سلاح‌ها می‌توانند نه فقط بر مأرب، بلکه بر کل یمن مسلط شوند. به گفته این منبع یمنی، فرمانده ستاد کل ائتلاف سعودی به دولت‌هادی گفته است: «یک ارتش واقعی به من نشان دهید تا به شما سلاح بدهم.»در واقع این اظهارات، یک اعتراف ضمنی در بارۀ اضمحلال ارتش مزدوران است.