kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

خواندنی از ورزش ایران

 

*در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک از تندیس تمام‌قد جهان پهلوان غلامرضا تختی رونمایی شد. نوبخت رئیس‌سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، حناچی شهردار تهران و سلطانی فر وزیر ورزش این رونمایی را انجام دادند. این تندیس در مرکز موزه المپیک و پارالمپیک قرار دارد و به عنوان نماد ملی این موزه معرفی شد. همچنین تعدادی از قهرمانان دیگر نیز مدال‌ها و کاپ‌های خود را به موزه المپیک و پارالمپیک ایران اهدا کردند.
*پس از حواشی گسترده به دنبال اقدام رئیس‌فدراسیون کاراته در انتصاب محسن آشوری به عنوان نایب‌رئیس‌این فدراسیون، قرار است وی به‌زودی از سمت خود کنار برود.پس از اقدام سید حسن طباطبایی، رئیس‌فدراسیون کاراته در انتصاب محسن آشوری به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی این فدراسیون، سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در اعتراض به این تصمیم از سمت خود کناره‌گیری کرد و در تمرینات تیم ملی حاضر نشد.با توجه به حساس بودن شرایط تیم ملی کاراته در آستانه حضور در المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک با هدف بازگشت هر چه زودتر آرامش به تیم ملی کاراته، بلافاصله وارد عمل شدند و دیروز جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون کاراته در این رابطه برگزار کردند.در همین رابطه شنیده می‌شود یکی از نتایج جلسه لزوم کناره‌گیری هر چه سریع‌تر آشوری از سمت نایب‌رئیسی فدراسیون کاراته بوده است.با این حساب باید در انتظار کنار رفتن آشوری و بازگشت هروی به تمرینات تیم ملی باشیم.
*با نزدیک شدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۹ توکیو و اتمام مسابقات لیگ بسکتبال NBA، تعداد زیادی از ستارگان تیم ملی آمریکا برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو اعلام آمادگی کرده‌اند. طبق خبرهای موجود، جیمز‌هاردن، کوین دورنت، دیمین لیلرد،‌گرین، جیسون تیتم، بیل، دوین بوکر و ادبایو ستارگانی هستند که برای حضور در المپیک اعلام آمادگی کرده‌اند. از اسامی ذکر شده، به جز بیل و‌گرین سایر نفرات در مسابقه آل استار ۲۰۲۱ NBA شرکت حضور داشتند.البته ستارگانی چون استفن کری و داناوان میچل نیز اعلام کردند که به دلیل نزدیک بودن زمان اتمام مسابقات NBA به شروع بازی‌های المپیک، تمایلی به حضور در المپیک نداشته و تصمیم به استراحت گرفته‌اند. تیم ملی آمریکا در المپیک پیش رو با تیم ملی ایران هم گروه است.
*سومین مرحله انتخابی تیم ملی تنیس روی میز در بابل برگزار شد. نوشاد عالمیان که در مرحله دوم شرکت نکرد و در مرحله سوم حضور داشت اما باز هم حاشیه ساز شد. در مرحله یک هشتم نهایی با آریا امیری مسابقه داشت که ۴بر۳ پیروز شد اما بر اثر حرکتی که انجام داده بود (نوشاد بعد از بازی ظاهرا ضربه‌ای را به پارتیشن‌ها زده است) داور مسابقه به او کارت قرمز نشان داد و از مسابقه بعدی محروم شد و به این ترتیب از جدول مسابقات نیز کنار رفت.