kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

کشف قرص‌های لاغری و سیگارهای الکترونیک حاوی مخدر شیشه و حشیش



رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: پلیس قرص‌های لاغری و سیگارهای الکترونیکی حاوی شیشه و حشیش که بسیار مخرب هستند را شناسایی و کشف کرده است.
به گزارش ایرنا، سردار مجید کریمی دیروز در نشست خبری اظهارداشت: قرص‌های لاغری در اماکن مختلف و برند خاص خرید و فروش می‌شود مثل «گلوریا» که دارای مواد مخدر شیشه است و در آزمایشگاه پلیس و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که دارای مواد مخدر متافتامین یا همان شیشه است.
کریمی افزود: این ماده مخدر در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی تولید می‌شود و متاسفانه تاکنون منجر به آسیب رساندن به کبد یک شهروند و سقط جنین در یک خانم شده است.
وی با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک در فضای مجازی و واقعی عرضه می‌شود، ادامه داد: مصرف این ماده مخدر توصیه نمی‌شود چرا که دارای اسانس‌هایی بسیار مضر هستند که ماده حشیش با ۴۰ درصد تی اچ سی را داراست و بسیار مخرب است.
به گفته رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر، سال گذشته یک هزار و ۱۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد که ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته است.
کریمی گفت: عزم ایران در مبارزه با مواد مخدر مشهود است سال گذشته ۸ نفر از همکاران خود را از دست دادیم. ۳۰ نفر نیز در درگیری‌های مسلحانه جانباز شدند.