kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

افزایش بستری‌ها در ۴ استان و جان باختن 116 بیمار کرونایی دیگر

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش است.
سیما سادات لاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا، درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور، اظهارداشت: در هفته چهارم خرداد ماه شاهد کاهش 2.2 درصدی در موارد بستری مثبت و کاهش 8.6 درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری نسبت به هفته ماقبل در کشور بوده‌ایم.
لاری افزود: علی‌رغم مشاهده روند کاهشی در موارد بستری و فوتی در هفته گذشته، متأسفانه آمار تعداد بیماران سرپایی مثبت افزایش 19 درصدی را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش است و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر با افزایش جدی تعداد بیماران بستری مثبت مواجه هستند. سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: توقف روند کاهشی بستری بیماران در برخی استان‌ها و ایجاد روند صعودی بستری شدگان مثبت در برخی دیگر از استان‌های کشور، زنگ خطر جدی برای مدیریت اپیدمی در کشور است. به گفته لاری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همچنان 70 درصد گزارش شده است که با حد مطلوب دارای فاصله زیادی است.
جان باختن 116 بیمار دیگر
همچنین به گزارش وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 31 خرداد تا ۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۷۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۲۱۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۷۷۱ هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
همچنین سه هزار و ۲۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تا کنون چهار میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹۷۲ هزار و ۸۷۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۲۴ دُز رسید.»
به جز3 شهر، سایر شهرهای تهران در وضعیت نارنجی قرار دارند
فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در استان تهران گفت: متاسفانه از ابتدای هفته سوم و چهارم خرداد فرایند نزولی بیماران بستری و سرپایی کرونایی متوقف شد یعنی ما در دو هفته اول خرداد کاهش آمار را داشتیم ولی از هفته سوم و چهارم عملا به کفه رسیدیم و تعداد بیماران کاهش نیافته است.
به گزارش ایسنا، علیرضا زالی افزود: به نظر می‌رسد کانون‌های مختلفی در تهران وجود دارند که این کانون‌ها هر چند وقت یک‌بار تعدادی از بیماران را دارند. الان نقشه درگیری بیماری در هر پنج حوزه جغرافیایی شهر تهران فعال است و تقریبا در حال حاضر کلیه شهرستان‌های شهر تهران نارنجی هستند.
وی تاکید کرد: تنها شهرهای بهارستان، ملارد و قدس زرد هستند اما شهر تهران این هفته هم نارنجی بود و پیش‌بینی می‌کنیم رنگ نارنجی هفته دیگر هم برقرار باشد.