kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

پاسخ حماس به رجزخوانی رژیم صهیونیستی: انگشتمان روی ماشه است

عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به اظهارات تهدیدآمیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت، «دست مقاومت روی ماشه است و تجهیزات و امکانات لازم برای پاسخ به تجاوزات این رژیم در حجمی گسترده‌تر از قبل را دارد».


«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم یاد بود صهیونیست‌های کشته شده در جنگ ۲۰۱۴ میان این رژیم و نوار غزه و در حالی که زمان زیادی از شکست سنگین این رژیم در جنگ 12 روزه نگذشته گفت، «حماس باید به اقدامات عملیاتی متفاوت رژیم اسرائیل عادت کند». بنا به گزارش «اسرائیل هیوم»، بنت سپس ادعا کرد، صبر این رژیم تمام شده و دیگر شلیک موشک و خشونت را تحمل نخواهد کرد!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسئله اسرای صهیونیست در دست حماس هم اشاره کرد: «7 سال از این موضوع گذشته و زمان زیادی است، تل‌آویو تمام تلاش خود برای بازگرداندن آنها را انجام خواهد داد».
«سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی حماس اما به این لاف‌ها این طور پاسخ داد: «بنت می‌داند که موضوع نظامیان اسیرش هزینه واقعا گزافی دارد، ما درباره مسئله خروج اسرایمان از زندان‌های رژیم اشغالگر عقب نخواهیم نشست... مقاومت گنجی بزرگ دارد و در این باره کوتاه نمی‌آید‌، رژیم صهیونیستی باید بهای زیادی در این باره بدهد، سخن بنت مصرف محلی دارد و مهم نیست....بنت از امکانات و توانایی مقاومت آگاه است و در جریان مقدار اصرار مقاومت برای حصول عملیات تبادل اسرا با تعداد اسرایی که مقاومت تعیین کرده، قرار دارد. مقاومت تجهیزات لازم برای پاسخگویی به رژیم اشغالگر در صورت تجاوز این رژیم را دارد به همین دلیل بنت و دولت اسرائیل به خواب هم نمی‌بینند که ما روزی پرچم سفید بلند کنیم...مقاومت برای مقابله با این دشمن جنایتکار با تمام قدرت آماده است و دشمن باید بداند 11 روزی که در نبرد شمشیر قدس گذشت چه بسا در حجمی گسترده‌تر تکرار شود. ما آرزوی جنگ نداریم اما اگر بر ما تحمیل شود دشمن چیزهایی را خواهد دید که در روزهای گذشته ندیده است».
«الهندی» درباره محاصره 15 ساله نوار غزه هم گفت: «دست مقاومت بر روی ماشه است، کسی که ملت فلسطین را محاصره کرده باید محاصره شود. ما اجازه گرسنگی ملتمان و نیز اجازه بازگشت به خانه اول را نمی‌دهیم».
خشم شب
از سوی دیگر خبر رسیده که، یکشنبه شب صدها فلسطینی در کرانه باختری در اعتراض به ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید در «بیتا» در جنوب نابلس دست به اعتراض زده‌اند و فعالیت‌های «خشم شب» برگزار کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، در درگیری‌هایی که در «جبل صبیح» میان فلسطینی‌های معترض و نظامیان رژیم صهیونیستی رخ داد تعدادی از فلسطینی‌ها دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.
«منور عبدالرحمن» دبیرکل جنبش فتح در بیتا در این خصوص گفت، صدها فلسطینی خود را به جبل صبیح رساندند و صدها لاستیک خودرو را آتش زدند و اعتراض خود را به ساخت شهرک‌های جدید نشان دادند.
وی افزود، این فعالیت‌ها ادامه دارد و در راستای مقاومت مسالمت‌آمیز مردمی برای بیرون کردن شهرک‌نشینان از این منطقه انجام می‌شود. تلاش رژیم صهیونیستی برای شهرک‌‌سازی در این منطقه از ماه مارس گذشته(فروردین) آغاز شده است.
چندی پیش، شهرک‌نشینان صهیونیست اقدام به ایجاد خانه‌های پیش‌ساخته در منطقه جبل صبیح کرده بودند تا بتوانند شهرک جدیدی را در این منطقه‌ایجاد کنند. فعالیت‌های خشم شب معمولا در طول نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی انجام می‌شود و دردسرهای زیادی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.