kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

کوتاه از سراسر جهان


مصر
روزنامه عربی۲۱: برخی از شخصیت‌های مصری و آمریکایی طی بیانیه‌ای، با تاکید بر لزوم آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در مصر، از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند در راستای متوقف کردن اجرای حکم‌های اعدامی که اخیرا برای ۱۲ تن، از جمله برخی رهبران گروه اخوان المسلمین در پرونده تحصن رابعه العدویه تابستان سال ۲۰۱۳ صادر شده‌اند، اقدامی انجام دهد. امضاکنندگان این بیانیه تاکید کردند، به نظر می‌رسد دیکتاتور مورد علاقه «دونالد ترامپ»(ژنرال عبدالفتاح السیسی)، اکنون دیکتاتور مورد علاقه «جو بایدن» شده است!
آلمان
فارس: با گذشت بیش از یک سال از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن جنبش مردمی حزب‌الله لبنان، خبرها حکایت از این دارد که پارلمان فدرال آلمان به دنبال منع کردن اهتزاز پرچم حماس در این کشور است. مقامات آلمانی در پاسخ به افزایش حمایت‌ افکار عمومی این کشور از فلسطینیان و برگزاری چند تظاهرات در شهرهای بزرگ آلمان علیه جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی، درصدد ممنوع کردن اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی آلمان هستند.
امارات
ایسنا: سازمان «هم اکنون دموکراسی برای جهان عرب» (DAWN) در بیانیه‌ای اعلام کرد، پلیس انگلیس باید در بارۀ غیر عمدی بودن مرگ «آلاء الصدیق»، فعال اماراتی، اطمینان حاصل کند. بر اساس این بیانیه، امارات، عربستان و بحرین با خشونت، فعالان را در سرتاسر جهان هدف قرار می‌دهند. «سارا لی واتسن»، مدیر اجرایی سازمان مذکور گفت:« دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم مرگ الصدیق صرفا یک حادثه فاجعه بار بوده است، باید مقامات انگلیس ما را مطمئن کنند که جنایت غیرقانونی رخ نداده است.» الصدیق از اوایل ۲۰۱۹ به انگلیس پناهنده شده بود. او دختر محمد الصدیق، فعال اماراتی است که از سال ۲۰۱۲ به دلیل درخواست برای اصلاحات سیاسی بازداشت شده است.