kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

تذکر به یک سامانه نمایش خانگی به‌خاطر تخلف (اخبار ادبی و هنری)

با صدور رای در کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا پلتفرم «فیلم نت» به‌دلیل چند مورد تذکر کتبی گرفت.

دو محتوای نمایشی در پلتفرم «فیلم نت» به کمیته تخلفات ساترا ارجاع شد؛ با توجه به گزارش‌های رسیده از دبیرخانه کارگزاری‌های خدمات رسانه‌های صوت و تصویر مبنی بر انتشار یک سریال در شبکه نمایش خانگی بدون رعایت و درج رده‌بندی سنی و همچنین عدم اعمال اصلاحات کارگزاری محتوایی در رابطه با یک برنامه در شبکه منتشر شده، تخلفات این پلتفرم در کمیته رسیدگی به تخلفات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بررسی و منجر به صدور رای شد.
مطابق رای این کمیته، پلتفرم متخلف مکلف است نسبت به برنامه مذکور، قسمت‌های اول و دوم را حذف نموده و برای دریافت گواهی تطبیق محتوا به کارگزاری مراجعه نماید و پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا، قسمت اول و دوم را منتشر نماید و رسانه حق انتشار قسمت سوم را در زمان مقرر ندارد و یک هفته پس از دریافت گواهی تطبیق محتوا می‌تواند این قسمت را منتشر نماید.
بر اساس همین رأی، درخصوص سریال‌ اشاره نیز رسانه باید اقدامات خلاف واقع خود را اصلاح کند و طبق گواهی تطبیق محتوای صادره از سوی کارگزاری رده‌بندی سنی خود را اعلام نماید.
در پایان رأی کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا، رسانه موظف است برای جبران خسارت کاربران خود ناشی از عدم پخش برنامه‌ اشاره‌شده در زمان‌های اعلام‌شده قبلی، از زمان انتشار مجدد آن برنامه‌ها به مدت دو هفته ‌اشتراک کاربران خود را به‌صورت رایگان تمدید نماید.