kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

واکنش‌ها به پاسخ «خیر» رئیسی به احتمال دیدار با بایدن
یاس سپید: «خیرِ آقای رئیسی تفسیر بلندی دارد به ژرفای زخم عمیقی که آمریکا بر پیکره انقلاب وارد کرده است و مرهمی بود براین زخم.»
حسن: «همیشه دوست داشتم رئیس‌جمهور کشورم با دنیا اینطور محکم صحبت کنه.»
پالیزبان: «تجربه نشان داده هر وقت در هر موضوعی از موضع قدرت وارد شدیم به نتیجه خوبی رسیدیم. انشاءالله با آمدن آقای رئیسی اقتدار ایران در منطقه و جهان روز به روز بیشتر خواهد شد.»
سید سلمان: «خیرِ آیت‌الله رئیسی منو یاد موضع قاطع حاج قاسم‌انداخت که نامه مقام نظامی آمریکایی را نه خواند نه حضورش را قبول کرد.»
تحریم چگونه بی‌اثر می‌شود؟
حجت نیکی ملکی: « تحریم‌های آمریکا چگونه بی‌اثر می‌شود؟ 9 دی آغاز کارآزمایی بالینی واکسن برکت. 24 دی تحریم تولید‌کننده واکسن برکت توسط آمریکا. تلاش چند ماهه دانشمندان جوان ایرانی و توکل به خدا به‌جای کدخدا. 24 خرداد صدور مجوز اضطراری واکسن برکت. 27 خرداد لغو تحریم‌های مربوط به کرونا ایران توسط آمریکا.»
خاصیت روباه
علیرضا: «رسانه‌ها اینطور به شما القا می‌کنند که: امارات، بحرین، عربستان، کویت و قطر پول نفت می‌دهند و واکسن می‌خرند! چقدر خوب! اما وقتی به کشور شما و جوانان دانشمند شما که جزو معدود کشورهای جهان در تولید واکسن هستند می‌رسند، در اصل و کیفیت واکسن‌تان شک ایجاد می‌کنند. این خاصیت روباه است.»
راهبرد اقتدار
حمیدرضا: «7 فروردین تفاهم‌نامه 25ساله با چین امضا شد، چند روز بعد آمریکا خواستار مذاکره برای بازگشت به برجام شد؛ (تا مسیر بی‌اثری تحریم را خنثی کند). 24 خرداد واکسن ایرانی کرونا مجوز گرفت، دیروز آمریکا برای مبادلات مرتبط با کرونا معافیت صادر کرد! (تا بخریم و نفروشیم!).»
تحلیل نیویورک تایمز از انتخابات ایران
سید مهرداد: «نیویورک تایمز از حضور مردم در انتخابات اخیر به‌رغم مشکلات شدید اقتصادی و گلایه‌مندی‌ها اظهار تعجب کرده و نوشته جمهوری اسلامی باید با این همه فشار اقتصادی و تحریم و بحران بارها دچار فروپاشی می‌شد اما برخلاف همه چارچوب‌ها و اصول سیاسی و اجتماعی،جمهوری اسلامی قدرتمندتر شده.»
رئیسی فهمیده است
کاربری نوشت: «آقای رئیسی آغوش خود را برای بازگشت ایرانیان خارج باز کرد و گفت باید ورود ایرانیان خارج از کشور از سوی همه‌ دستگاه‌ها تسهیل شود. انگار کسی آمده که می‌فهمد چقدر استعداد را در این سالها از دست داده‌ایم و باید برای بازگشت آستین بزند نه اینکه آنها را فرار بدهد.»
بین خودمان بماند
حمیدرضا صداقت: «تعدادی از زنان ایرانی در نزدیکی محل شعب اخذ رأی در خارج از ایران مورد آزار فیزیکی و کلامی قرار گرفتند؛ میان خودمان بماند از سنگ صدا درآمد اما از بعضی از «فمینیست‌ها» صدا درنیامد.»