kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در مترو تهران برای اولین بار

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران گفت: استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط 7 مترو تهران برای نخستین بار انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب اله رضائی ملک، درباره استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط 7 مترو تهران اظهارداشت: پیرو تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از ابتدای سال 1398 محقق شد، تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی‌‌سازی شده و به این ترتیب نیازمندی‌های اینچنینی بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل کشور تولید شود.
رضائی ملک افزود: این امر نه تنها به چرخش چرخ‌های تولید صنعتی در ایران کمک کرده و باعث اشتغالزایی می‌شود بلکه در برخی موارد قیمت تمام شده محصولات مورد نیاز را نیزکاهش داده و باعث صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترانسفورماتورهای خشک پست‌های یکسوکننده مترو است که تا پیش از این عمدتاً از کشورهای ایتالیا و چین تامین می‌شده است، اما امروز به موجب مذاکرات صورت گرفته و سفارش به شرکت ایران ترانسفو زنجان که توانایی طراحی، ساخت و آزمایش ترانس‌های مورد نظر را دارد، دو دستگاه ترانسفورماتور 3900 و 3300 کیلوولت آمپر برای نخستین بار در ایران به مرحله تولید رسیده و تست‌های مربوط به صحت عملکرد آن نیز با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و پیمانکار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو گفت: به دنبال تولید موفق اولین نمونه از ترانسفورماتورهای خشک پست‌های مزبور، قرار است برای اولین بار از این تجهیزات پیشرفته برقی در خط 7 مترو تهران استفاده شود. البته سفارش تولید یک نمونه دیگر از ترانس 3900 کیلوولت آمپر و سه دستگاه ترانس 3300 کیلوولت آمپر نیز به شرکت ایران ترانسفو زنجان داده شده است که پس از تولید در خطوط مترو تهران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.