kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

دستگیری عامل اغفال و اخاذی با وعده ازدواج در شبکه‌های اجتماعی

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از تشکیل پرونده‌ای با موضوع اخاذی و اغفال با وعده ازدواج در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی با وعده ازدواج اقدام به اخاذی از وی می‌کند.
گودرزی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که خود را از آرایشگران معروف تهران معرفی کرد آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیکتر شد تا جایی که این فرد به من وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از من گرفت. بعد از گذشت مدتی درخواست‌های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهم آبروی من را می‌برد و تصاویرم را پخش می‌کند.
رئیس‌پلیس فتا پایتخت ادامه داد: کارشناسان متخصص این پلیس اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.
وی افزود: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.
گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می‌کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.
رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باتوجه به اینکه هویت‌ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد.
وی با بیان اینکه هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است، گفت: شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.