kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال



شکایت پرسپولیس از خطیبی پس از قهرمانی در سوپرکاپ
باشگاه پرسپولیس بابت اظهارات رسول خطیبی در پایان دیدار سوپرکاپ و اتهاماتی که به قهرمانی این تیم وارد کرده، از سرمربی تراکتور شکایت کرد.دیدار سوپرکاپ در شرایطی با برتری پرسپولیس و قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید که سرمربی تراکتور در پایان این بازی اتهاماتی را متوجه حریف کرد و مدعی شد که دست‌های پشت پرده و حمایت مدیران سیاسی بار دیگر قهرمانی را به پرسپولیس هدیه داده است. موضوعی که اکنون با واکنش باشگاه پرسپولیس و تدارک شکایت علیه مربی حریف همراه شده است. سایت باشگاه پرسپولیس در این زمینه نوشته است: در پایان سوپرجام که با برتری سرخپوشان تهرانی و قهرمانی مجدد پرسپولیس همراه بود، رسول خطیبی سرمربی تراکتور به بیان صحبت‌های خلاف‌واقع پرداخت و این قهرمانی را به مسائل غیرفنی و دست داشتن مسئولان ورزش کشور ربط داد.در همین راستا، معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس لایحه شکایت خود علیه رسول خطیبی را به سازمان لیگ ارسال کرد. همچنین پیگیری حقوقی این شکایت از سرمربی تراکتور در مراجع ذی‌صلاح به صورت موازی آغاز می‌شود.مدیریت باشگاه پرسپولیس با دعوت از اهالی فوتبال به آرامش و رعایت اصول اخلاقی، تاکید می‌کند برای دفاع از حق این تیم، از هیچ تلاشی فروگذار نیست و بدون توقف، شکایت از خطیبی را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.پرسپولیس یکشنبه شب گذشته موفق شد در جدال سوپرکاپ مقابل تراکتور با تنها گل عیسی آل کثیر به برتری دست یابد و اولین جام سال 1400 را به کلکسیون خود اضافه کند.
مجیدی از بازداشت مرادمند جلوگیری کرد
سرمربی تیم فوتبال استقلال از دستگیری مدافع تیمش به علت برگشت خوردن چک‌هایش جلوگیری کرد.پیش از بازی دو تیم استقلال و پدیده در بازی معوقه هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، فردی به عنوان وکیل طلبکار محمدحسین مرادمند به هتل اردوی آبی‌ها آمده بود تا این بازیکن را به همراه مامور قانون دستگیر کند.پس از این اتفاق فرهاد مجیدی به همراه فرزاد مجیدی به دیدار این وکیل آمدند و فرهاد مجیدی با توجه به شرایط موجود از این وکیل فرصت خواست تا پس از پایان این بازی، بررسی‌های لازم صورت بگیرد.مرادمند پیش‌تر گفته بود که به دلیل «نقد نشدن چک‌های رضایتنامه‌اش از باشگاه پدیده» درگیر مشکلات و حواشی مختلفی شده است.
۹ روز تا مهلت نهایی پرداخت مطالبات کالدرون
با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس فقط ۹ روز دیگر فرصت دارد تا مطالبات مربی آرژانتینی پیشین خود و دستیارش را بپردازد تا از مجازات‌های فیفا در امان باشد اما به‌نظر می‌رسد هیچ اقدامی انجام نشده است. پس از درخواست باشگاه پرسپولیس در دادگاه عالی ورزش، حالا این باشگاه تنها تا ۹ تیر فرصت دارد تا ۶۷۵ هزار دلار مطالبات سرمربی آرژانتینی پیشین خود و دستیارش را به علاوه ۵ درصد سود سالانه بپردازد. در همین حال در چند روز گذشته تلاش‌هایی از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس انجام شد تا با گابریل کالدرون مذاکراتی انجام شود و از این مربی فرصت لازم گرفته شود تا پرسپولیسی‌ها بتوانند مطالبات او را تامین کنند. از این رو ایمیلی هم برای کالدرون ارسال شده تا باب مذاکرات باز شود.اما با این حال یکی از نزدیکان گابریل کالدرون در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه آیا کالدرون به درخواست پرسپولیس پاسخی داده است یا خیر؟ گفت: هیچ مذاکره‌ای میان دو طرف در جریان نیست.با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد با وجود اینکه پرسپولیس برای مذاکره تلاش کرده و حتی ایمیلی ارسال کرده، اما پاسخی از سوی طرف مقابل دریافت نکرده است. حال مدیران باشگاه پرسپولیس فرصت ‌اندکی دارند تا با تامین منابع مالی، مطالبات کالدرون را پرداخت کنند و پرسپولیس را از مجازات‌های فیفا در امان نگه دارند.
اسکوچیچ: من هنوز سرمربی تیم ملی هستم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید به انتقاداتی که علیه او می‌شد توجهی نمی‌کرد.دراگان اسکوچیچ، درخصوص آخرین وضعیتش در تیم ملی گفت: من هنوز سرمربی تیم ملی ایران هستم و قرارداد دارم. همین که اینجا هستم و با شما صحبت می‌کنم یعنی خانه نرفته‌ام و قرارداد دارم. قرارداد من مثل ویلموتس بالا نیست. قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است ولی این ذکر شده اگر در دور بعد صعود نکنیم یا به جام جهانی نرویم قرارداد فسخ می‌شود. من قرارداد دارم و چیزهایی که واقعیت دارد به شما می‌گویم و اگر شرایط عادی باشد این تمدید می‌شود. در قرارداد ذکر شده اگر نتیجه نگیریم می‌توانند قرارداد را فسخ کنند. قرارداد من بندهای زیادی ندارد و مختصر است. شاید نیاز باشد هر زمان که فدراسیون فکر کند من خوب نیستم می‌تواند من را تغییر بدهد. نیازی به مذاکره نیست چون قرارداد وجود دارد.