kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

وضعیت راه‌های روستایی خلخال مناسب نیست

 

معاون امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: وضعیت بیشتر راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان برای تردد اهالی ساکن در روستاهای منطقه مناسب نیست.
مسعود یگانه افزود: پوشش نامناسب آسفالت جاده‌ها، ایمنی پایین راه‌ها از جمله وجود قوس و شیب‌های خطرناک، کم عرض بودن راه و نبود امکانات حفاظ جاده در سر پرتگاه‌ها سلامتی مسافران را تهدید می‌کند.
او اظهارکرد: سطح آسفالت برخی از راه‌های روستایی این شهرستان از بین رفته و مشکلات زیادی برای تردد رانندگان خودروهای عبوری ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال برنامه مشخص و زمان‌بندی خاصی را برای ترمیم و ساماندهی راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان ارائه نکرده، گفت: تا زمانی که اعتبار مورد نیاز ترمیم آسفالت راه‌های روستایی از سوی این اداره اعلام نیاز نشده اعتباری هم برای این منظور لحاظ نخواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر تنها راه اصلی این شهرستان به طول ۲۷ کیلومتر حدفاصل شهر خلخال تا سه‌راهی فیروزآباد در تقاطع ارتباطی اردبیل - سرچم فاقد پوشش آنتن تلفن همراه بوده و انتظار می‌رود اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نسبت به تکمیل پروژه‌های آغاز شده برای پوشش ارتباطی جاده سریع اقدام کند.
وی اظهار کرد: برغم واقع شدن سه تقاطع بسیار خطرناک همسطح در این مسیر ۲۷ کیلومتری برای ارتقای سطح ایمنی جاده اقدامی نشده است.
معاون امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: نصب گاردریل و حفاظ در پرتگاه‌های این راه و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی راه از وظایف اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و در صورت اجرای این موارد فرمانداری خلخال نیز به تامین اعتبار مورد نیاز به راهداری کمک خواهد کرد.
یگانه بر لزوم اصلاح هندسی معابر و جاده‌ها، اجرای طرح جداکننده راه در مسیرهای پرخطر، تامین روشنایی تقاطع‌های همسطح و تسهیل در تردد مردم در راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی و همچنین معابر داخل شهرهای این شهرستان تاکید کرد. خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.