kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

حضور غیرتمندانه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات و افتادن تشت رسوایی براندازان

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت گسترده و باشکوه مردم و با پیروزی آیت‌الله رئیسی به پایان رسید و آحاد مختلف مردم کشورمان به‌رغم گلایه‌مندی از وضعیت اقتصادی و تنگنای معیشت و تورم ناشی از تشدید فشار، تحریم‌های ظالمانه و بی‌تدبیری مدیران، با تصمیم هوشمندانه تاریخی وحضور پرشور حماسه‌ای زیبا را به تصویر کشیدند و عزم و اراده ملی را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند.

سرویس سیاسی-

انتخابات در سراسر کشور در فضایی آرام برگزار شد و درحالی که برخی رسانه‌های بین‌المللی معاند با جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های ضدایرانی فارسی‌زبان سعی داشتند، انتخاباتی کم‌فروغ و بی‌رونق را القا کنند، حضور مردم تا ساعت‌های نخستین بامداد شنبه، نشان داد که این محافل همچنان از واقعیت‌های ایران دور هستند.
این‌بار اما شگفتانه در خارج ایران رخ داد و آن اتفاقاتی بود که در مقابل حوزه‌های رای‌گیری در برخی کشورها رخ داد.
همزمان با برگزاری انتخابات در سراسر کشور، نمایندگی‌های ایران در جهان آرای شهروندان ایرانی مقیم کشورهای مختلف را اخذ کردند. شهروندان ایرانی خارج از کشور به‌ویژه در کشورهایی که محل استقرار معاندین و عناصر ضد کشور و ضدانقلاب است به‌غم وجود مشکلات فراوان اعم از مسافت طولانی تا محل اخذ رای، سنگ‌اندازی و کارشکنی دولت‌های میزبان برای برگزاری و عصبانت و فحاشی معاندین به‌طور گسترده در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و با دیگر هموطنان خود در داخل کشور در این جشن ملی سهیم شدند.
حضور گسترده و پرشور ایرانیان خارج و داخل کشور، نقشه‌های معاندین و منافقین را که از چندین ماه قبل در جلسات و اتاق فکر‌های خود کشیده بودند را نقش بر آب کرد و آنها که دیدند پروژه تحریم انتخابات و دلسرد کردن مردم از نظام و منصرف کردنشان برای حضور در انتخابات نتیجه‌ای نداده، نقشه دیگری را چیدند و عوامل فریب‌خورده‌شان را به شعب اخذ رای فرستادند تا تجمع کرده و مردمی که برای حضور به سفارت یا کنسولگری‌ها می‌رفتند را مسخره یا مورد ضرب و شتم قرار دهند.
در برخی کشورهای اروپایی براندازان چندنفره با پرچم و نشانه‌های خود در مقابل عمدتاً کنسولگری‌های ایران تجمع کردند و شعار دادند و تا شامگاهان تلاش‌کردند شهروندان ایرانی را از شرکت در انتخابات، با انواع توهین و ایجاد رعب و تهدید به ضرب و شتم بازدارند و سرانجام هم کار به رفتارهای وحشیانه‌ای کشیده شد که چهره واقعی آنان را با وضوح بالا به رخ کشید.
در انگلیس، گروه‌های برانداز ابتدا با شعار و فحش سعی می‌کردند ایرانیان را از ورود به مراکز و حوزه‌های اخذ رای بازدارند و در ادامه با چوب و زنجیر به جان آنان افتادند و اوج آن ضرب و شتم ناجوانمردانه یک بانوی ایرانی در مقابل کنسولگری ایران در بیرمنگام بود.
این رفتارهای وحشیانه در لندن، پاریس، برلین و فرانکفورت هم تکرار شد، درست در همان جوامعی که آنجا را الگوی زندگی دموکراتیک می‌دانند و مهد آزادی و دموکراسی!
در یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که روز جمعه برای هموطنان خارج از کشور رخ داد، خانمی‌ در شهر بیرمنگام انگلیس برای شرکت در انتخابات به یکی از شعب اخذ رای رفته، مورد حمله و ضرب و شتم شدید از سوی منافقین مزدور قرار گرفت. ویدئویی از این اتفاق در شبکه‌های مجازی منتشر شد که خشم کاربران ایرانی را در سراسر ایران برانگیخت.
در جریان این حادثه این هموطن ما از ناحیه سر آسیب ‌دیده است. سپس نیروهای امدادگر و پلیس در محل حاضر شده و حادثه را صورتجلسه می‌کنند. کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که موضوع از طریق منابع رسمی ‌در حال پیگیری است.

سفیر انگلیس
به وزارت امور خارجه احضار شد
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای‌دهندگان ایرانی در انگلیس خبر داد.
وی تصریح کرد: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رای‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای‌دهندگان از سوی عناصر ‌تروریست ضدانقلاب و مخالف دمکراسی همراه بود، راب مک ایر سفیر بریتانیا از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و ‌تروریستی به وی اعلام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزه‌های رای‌گیری و رای‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه هم یادآور شد دموکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها؛
خطیب‌زاده تأکید کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانه رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد شد و تأکید شد این اقدامات خلاف دموکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.
واکنش ستاد حقوق بشر
به ضرب و شتم رای‌دهندگان ایرانی خارج از کشور
ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی در واکنش به آزار و اذیت و ضرب و شتم هموطنان ایرانی در خارج از کشور در روز انتخابات ریاست جمهوری، نوشت: «امروز ایرانیان مقیم انگلیس، استرالیا و نیوزیلند که برای حق تعیین سرنوشت خویش به محل برگزاری انتخابات رفتند، به‌رغم حضور پلیس مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفتند. این کشورها و کانادا که نیم میلیون ایرانی را از انتخابات محروم کرد، همگی از دفتر «سلطنتی» خط می‌گیرند.»
دستگیری ۳ نفر در ارتباط با حمله
به شهروند ایرانی در بیرمنگهام
سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن نیز اعلام کرد که به‌دنبال حادثه تعرض گروه‌های معاند به یک شهروند زن ایرانی که برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبه بیرمنگهام حاضر بود تاکنون سه نفر دستگیر شد.
سید مهدی حسینی متین روز شنبه در توئیتی عنوان کرد که «با این خانم محترم و خانواده (پسر و همسرشان) که روز انتخابات در شهر برمینگهام توسط عوامل ‌تروریست وابسته، ناجوانمردانه مورد ضرب و جرح واقع شدند، در تماس هستیم.»
وی با بیان اینکه «عوامل حمله هنوز آنها را تهدید می‌کنند» خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با جدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد.
ضرب و شتم، اهانت، وحشیگری
واقعیت براندازی
به هر ‌ترتیب بازنده واقعی انتخابات روز جمعه ریاست جمهوری در ایران، براندازهای خارج نشینی بودند که خواسته یا ناخواسته نقاب از چهره برداشتند و خود واقعی خشونت‌طلب‌شان را عرضه کردند. از منافقین تا فدائیان و سلطنت‌طلبان نابردباری، بی‌احترامی ‌به رای و نظر دیگران و بدتر از آن اهانت و ضرب و شتم، آن هم در جهان ظاهرا متمدن و آن هم از سوی مدعیان آزادی و دموکراسی، همه داشته‌های براندازان خارج نشین بود، داشته‌هایی که بیش از آنکه هدف آنان را مشروع جلوه دهد، تشت رسوایی‌شان را از بام انداخت و جهانی نظاره‌گر آن بود.