kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
معاون وزیر بهداشت:

فعالیت حضوری دانشگاه‌ها از ابتدای مهر آغاز می‌شود

 

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم فعالیت دانشگاه‌ها از مهرماه به صورت حضوری باشد گفت: قرار است ۲۰۰ هزار دوز واکسن در مرداد ماه به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها ترریق شود.
به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: آموزش مجازی به‌ رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است لذا ما باید هرچه زودتر به وضعیت عادی آموزش برگردیم و شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم. وی افزود: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، علاوه‌بر اعضای هیئت علمی، در شهریورماه
۵۰۰ هزار نفر، در مهرماه یک میلیون نفر و در آبان ماه
یک میلیون دیگر از دانشجویان کشور را واکسینه می‌کنیم.
وی افزود: در سال ۹9 میزان وام ودیعه مسکن به دانشجویان ۱۸۰ میلیون ریال بود و اکنون در شهرهای بزرگ ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرهای متوسط ۴۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچکتر ۳۰۰ میلیون ریال شده است.
وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از طریق معاونت فرهنگی دانشجویی به حساب دانشگاه‌ها واریز شده است.
لاری گفت: در ۲ سال اخیر اعتبار لازم برای وام دستیاری از ۶۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۵۰۰‌میلیارد ریال افزایش یافته به گونه‌ای که می‌توانیم سالی
۱۵۰ میلیون ریال وام به دستیاران بدهیم. با کمک وزیر قرار است ۳۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از دستیاران و رزیدنت‌ها به حساب ما واریز شود. وی افزود: به خوابگاه‌های دانشجویی برعکس فضاهای ورزشی و سلف این دانشگاه، کمتر رسیدگی شده و دانشجویان از این بابت ناراحت هستند که لازم است به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
لاری گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاهی در اختیار متاهلان قرار دارد در حالی که پیش از این ۸۰۰ واحد خوابگاهی داشتیم اگرچه این تعداد راضی‌کننده نیست.