kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
غزه در آستانه جنگی دیگر

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و اعلام آمادگی مقاومت فلسطین برای پاسخ

به دنبال تشدید حملات بالونی به شهرک‌های صهیونیستی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مناطقی را در شمال نوار غزه بمباران کردند. گروه‌های مقاومت پس از انجام چند حمله هشدار داده‌اند به هر حماقتی پاسخ خواهند داد.

 

سرویس خارجی-

28 روز پیش بود که رژیم صهیونیستی پس از شکست در برابر مقاومت فلسطین در عملیات 12 روزه «سیف القدس»، آتش بس را پذیرفت. از آنجایی که این
آتش بس چندان مطمئن نبوده کارشناسان گفته‌اند هر لحظه احتمال شروع دور دیگری از درگیری‌های گسترده وجود دارد. در همین ارتباط، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مناطقی را در شمال نوار غزه بمباران کرده‌اند. خبرگزاری «شهاب» فلسطین و کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده‌اند حملاتی به مناطق شمالی نوار غزه انجام شده است. گزارش خبرگزاری شهاب حاکی است رژیم صهیونیستی ابتدا دو فروند موشک به سمت یکی از اماکن متعلق به گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، در شهرک «بیت لاهیا» شلیک کرده است و جنگنده‌های رژیم در ادامه این منطقه را بمباران کرده‌اند.
این خبرگزاری‌اندکی بعدتر گزارش داد جنگنده‌های صهیونیستی منطقه‌ای در نزدیکی «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه را هم بمباران کرده‌اند. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده جنگنده‌ها یک مقر نظامی گروه حماس در نوار غزه را بمباران کرده‌‌اند. این رسانه گفته این حملات در پاسخ به تداوم ارسال بالون‌های آتش‌زا از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین انجام شده است. بعد از این حملات منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در جنوب «عسقلان» در فلسطین اشغالی خبر دادند. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص گزارش داده صدای آژیرهای خطر در شهرک‌های مجاور با غزه در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. همچنین منابع فلسطینی گزارش داده‌اند گروه‌های مقاومت در غزه به سمت یک پهپاد رژیم صهیونیستی شلیک کرده و آن را سرنگون کرده‌اند.
ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و حمله چند شب پیش ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه اولین تقابل گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه و اشغالگران پس از جنگ اخیر بوده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، روز سه‌‌شنبه، پس از ارسال‌ بالن‌های آتش‌زا در اعتراض به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس اشغالی، ۳۰ آتش‌سوزی در شهرک‌های اطراف نوار غزه ایجاد شد طوری که آتش‌ در شهرک «نیرعام» هزار متر مربع زمین را در کام خود فرو برد.
آماده‌باش صهیونیست‌ها
به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه، و پاسخ مقاومت ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حالت «آماده‌باش کامل» درآمد و دستور داد که نیروهای مسلح خود را برای مقابله با همه سناریوها از جمله درگیری در غزه آماده کند. شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده ارتش رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس پیام داده که اگر اوضاع در نوار مرزی باریکه غزه آرام نشود و ارسال بالن‌های آتش‌زا متوقف نشود، جنگ بعدی نزدیک خواهد بود. این شبکه همچنین به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی بیان کرده که این رژیم به دنبال جنگی دیگر نیست اما اجازه هم نخواهد داد ارسال بالن‌های آتش‌زا بی‌پاسخ بماند.
واکنش مقاومت فلسطین
محمد البریم مسئول دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد رژیم صهیونیستی پیش از این مقاومت را امتحان کرده است و «ما اجازه نمی‌دهیم معادله جدیدی به وجود آید و نمایش امروز، عواقبی به همراه خواهد داشت». خبرگزاری سما به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد:« اتاق عملیات مشترک، همیشه در حال برگزاری جلسات است تا رخدادها را پیگیری و بررسی کرده و موقعیت میدانی را بررسی کند...به دشمن صهیونیست اجازه نخواهیم داد که به تجاوزات و جنایاتش علیه ملت ما ادامه دهد». در همین ارتباط، «محمد الدیراوی» سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت مردمی فلسطین تأکید کرد که مقاومت، مشخص می‌کند که جنگ، چگونه، کجا و چه زمانی آغاز شود. خبرگزاری صفا به نقل از الدیراوی گزارش داد، رژیم صهیونیستی به دنبال یک پیروزی کمرنگ است تا از این طریق بتواند روحیه سربازان خود را بالا ببرد. وی تأکید کرد که هدف صهیونیست‌ها از این حملات، تغییر تصویر شکست و سقوط در برابر مردم صهیونیست است. این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، اتاق عملیات مشترک با قدرت حضور دارد و آماده است تا به هر حماقت صهیونیست‌ها پاسخ دهد.
گردان‌های حزب‌الله عراق
خبر دیگر اینکه، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق هم که مدتی است، علنا علیه رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرد اعلام کرد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هرکاری دلش خواست در قبال فلسطین انجام بدهد و احساس کند که از واکنش و پاسخگویی فلسطینیان در امان می‌ماند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق خاطرنشان کرد: «هر جبهه‌ای که رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی باز کند ما نیز جبهه‌های دیگری را خواهیم گشود. هرگز غزه در نبرد با رژیم صهیونیستی تنها نخواهد بود و ما به دفاع از ملت فلسطین و مقدساتمان پایبند هستیم... نبرد امروز با ورود موشک و پهپادها فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته است و محور مقاومت چارچوب‌ها و تمامی موانع رژیم اشغالگر برای دفاع و حفاظت از خود را درهم شکسته است...ما تسلیحاتی در اختیار داریم که می‌تواند آمریکا را غافلگیر و متعجب کند و سلاحی که برای مقابله با «اسرائیل» به کار خواهد رفت، متفاوت خواهد بود».