kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

درگیری شدید مخالفان نظام سرمایه‌داری در آلمان با نیروهای امنیتی

 

در جریان درگیری میان گروه‌های چپ و ضدسرمایه‌داری آلمان با نیروهای امنیتی در «برلین»، دست‌کم 60 نیروی امنیتی زخمی شده‌اند و خیابان‌های شهر به صحنه آشوب و خشونت تبدیل شده است.
ناآرامی‌های آلمان این بار پس از آن آغاز شد که، حدود ۲۰۰ طرفدار گروه «ریگائر ۹۴» تلاش کردند از بازدید کارشناسان امنیتی از خانه‌ای که در «برلین»، پایتخت آلمان، در کنترل گروه‌های چپ درآمده و به مرکز برگزاری جلسات آنها تبدیل شده است، جلوگیری کنند. این گروه‌ها با استفاده از موانعی برای خود سنگر ایجاد کردند و به سمت نیروهای پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند. در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران این گروه‌ها دست‌کم ۶۰ مأمور پلیس زخمی شده‌اند و ظاهراً یک نفر هم در رابطه با این حملات بازداشت شده است.
تصاویر ویدئویی منتشر شده از این ضد و خوردها، افراد نقابدار را در حال شلیک گلوله‌های دودزا و پرت کردن بطری و سنگ به سمت نیروهای امنیتی نشان می‌دهد. معترضان همچنین در خیابان‌های برلین آتش روشن کرده‌اند و سطل‌های زباله را در آتش می‌سوزانند.
گفتنی است، خانه شماره ۹۴ خیابان «ریگائر» در برلین یکی از مراکز معروف چپ‌ها در سراسر اروپاست که در آن جلساتی را برگزار می‌کنند و بارها مقام‌های دولت آلمان برای تعطیلی این خانه تلاش کرده‌اند. باید توجه داشت که آلمان به عنوان یک کشور صنعتی همواره مهد گروه‌های کارگری و در نتیجه محل رشد‌اندیشه‌های چپ بوده است.
رسوایی یک جوخه نظامی آلمانی
خبر دیگر از آلمان اینکه وزیر دفاع آلمان یک جوخه از نیروهای این کشور در لیتوانی را به دلیل رفتار نژادپرستانه و تعرض جنسی به کشور فراخوانده است. گروهی از نظامیان آلمانی مستقر در لیتوانی در ماه آوریل(اواخر فروردین ماه) در یک مهمانی در هتل شعارهای نژادپرستانه و ضد یهودی سر داده و یکی از آنها اقدام به تعرض جنسی به سربازی دیگر و فیلمبرداری از صحنه کرده است!