kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

تشریح عملکرد بانک سپه در حمایت از تولید و ‌اشتغال

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک همزمان با اجرای پروژه ملی ادغام، طی سه سال اخیر نقش محوری در حمایت از واحدهای تولیدی، اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، رونق تولید و ایجاد ‌اشتغال در اقتصاد کشور ایفا کرد.


محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام مطالب فوق، افزود: بانک سپه طی سال‌های 1397 تا 1399 حدود 575 هزار میلیارد ریال منابع خود را در اختیار فعالان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و طرح‌های اقتصادی کلان، آسیب دیدگان حوادث قهری و کرونا، مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار داده است.
مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک با برنامه‌ریزی مناسب در سه سال اخیر کمک شایانی به اجرای طرح‌های بزرگ و کلان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به‌ویژه بنگاه‌های کوچک، متوسط کرده است. چقازردی در مورد پشتیبانی بانک سپه از بنگاه‌های کوچک و متوسط و اجرای طرح‌های کلان اظهار داشت: به‌منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی، صنایع کوچک و متوسط، توزیع منابع در تمامی نقاط کشور و حفظ و ایجاد‌اشتغال، بانک سپه بیش از 970 هزار فقره تسهیلات به فعالان حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های کلان در سه سال اخیر پرداخت کرد که به لحاظ تعداد تسهیلات 115 درصد رشد نشان می‌دهد. وی رقم تسهیلات پرداختی بانک سپه به بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های کلان در سه سال اخیر را حدود 574 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال 1399 نسبت به سال 1397، 130 درصد افزایش داشته است. رئیس‌هیئت‌مدیره بانک تصریح کرد: در سه سال اخیر چندین پروژه ملی و کلان در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و آبرسانی و امثال آنها با تأمین مالی مستقیم یا مشارکت بانک سپه به بهره‌برداری رسید که ابر پروژه پالایشگاه بیدبلند، انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران و پتروشیمی لردگان ازجمله آنهاست.
مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در سه سال اخیر بیش از 2 میلیون و 400 هزار فقره تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری و ویروس کرونا، روستاییان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، مستأجران و یارانه بگیران و جوانان تازه ازدواج‌کرده پرداخت کرده است. چقازردی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداختی بانک سپه به اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر در سه سال اخیر را بیش از 477 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تسهیلات پرداختی نخستین بانک ایرانی به این اقشار از هموطنانمان در سال 1399 نسبت به سال 1397، 110 درصد افزایش داشت. مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: بانک سپه در کنار پشتیبانی از واحدهای تولیدی در فرایند تولید محصول با کمک به افزایش قدرت خرید زمینه بالا رفتن میزان فروش محصولات تولید داخل را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: در سال‌های 1397 و 1398 بانک سپه برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی حدود 260 هزار فقره کارت اعتباری به ارزش 51 هزار و 353 میلیارد ریال صادر کرد و در اختیار خریدار محصولات داخلی گذاشت.