kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

چهره‌های برجسته جهان عرب به دیدار بشار اسد رفتند

شماری از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای جوامع عربی و اسلامی در قالب هیئتی، با رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

دیروز شماری از شخصیت‌های عربی و اسلامی متشکل از رؤسای احزاب، نمایندگان مجالس و چهره‌های سیاسی و صنفی در قالب هیئتی، به دیدار «بشار اسد» در دمشق رفتند. طرفین در این دیدار در بارۀ شرایط جاری جهان عرب بحث و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار گفت،‌اندیشه قومیت به معنای اساسی و جوهری آن، به معنای وابستگی است و نباید‌اندیشه قومیتی را فقط در چارچوب عقیدتی مطرح کرد، بلکه این‌اندیشه‌ها را باید به منافع ملت‌ها ربط داد.
وی خاطرنشان کرد، چالشی که نخبگان فکری با آن رو‌به‌رو هستند، متقاعد کردن مردم است. چند دستگی‌، انفعال‌ و طائفه‌گرایی اگر در یک کشور عربی رخ بدهد، به کشور‌های دیگر نیز سرایت خواهد کرد. به همین سبب، جوامع عربی یک عرصه قومیتی واحد را تشکیل می‌دهند.
شخصیت‌های کشورهای عربی نیز در این دیدار تأکید کردند، ایستادگی و ثبات ملت سوریه در برابر همه چیزهایی که طی سال‌های گذشته با آنها رو‌به‌رو بوده‌اند، اعتبار را به اعراب بازگرداند و سوریه همچنان در حال پرداخت هزینه حمایتش از مقاومت و مقابله با توطئه‌ها در منطقه است.
اعضای این هیئت به ملت سوریه به سبب موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تبریک گفتند.