kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

5 حمله به نیروهای آمریکایی در عراق طی یک روز نتایج حملات زیر تیغ سانسور!

نیروهای اشغالگر آمریکایی و کاروان‌های لجستیک آنها در پایتخت و چهار استان جنوبی عراق هدف حمله قرار گرفتند.


بامداد دیروز پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی موسوم به «ویکتوریا»، که در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار دارد، هدف حملات پهپادی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، در این حملات، باندهای هواپیمای نظامی هدف قرار گرفت. بر اساس این گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا نتوانست این حملات را دفع کند.
کشف گور جمعی
مسئولان عراقی اعلام کردند، اجساد ۱۲۳ تن از قربانیان گروه تروریستی داعش را، که چند سال قبل در استان نینوا کشته شده‌اند، در منطقه «بادوش» این استان کشف کردند. استاندار نینوا طی یک کنفرانس مطبوعاتی، ضمن اعلام خبر فوق، افزود: ۴۵ گورجمعی در محدوده مرزهای اداری استان نینوا وجود دارند و ما از مسئولان دولتی و محلی می‌خواهیم که برای کشف این گورها اقدام کنند. از سوی دیگر، فرماندهی پلیس فدرال عراق طی بیانیه‌ای، از کشف یک کارگاه تولید بمب‌های دست‌ساز در استان کرکوک خبر داد.
به گزارش ایسنا،در این بیانیه آمده است: طبق اطلاعات موجود، گروهی از نیروهای تیپ سه پلیس فدرال با هماهنگی نیروهای دستگاه اطلاعات عراق و نظارت فرمانده تیپ و با کمک پهپادها، یک عملیات ویژه بازرسی را در منطقه الشجره شهرستان الحویجه استان کرکوک اجرا کردند، که در نتیجه آن یک کارگاه ساخت بمب‌های دست‌ساز، اسلحه‌های بی‌صدا و راکت و نیز یک ژنراتور برق کشف شد. خبر دیگر اینکه، استاندار نینوا با ارسال یک درخواست رسمی و مکتوب برای دولت بغداد، با بازگشت خانواده‌های داعشی به موصل مخالفت و تاکید کرد که برای مهار خطر این خانواده‌ها، بر روی حشد‌الشعبی حساب می‌کند.