kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

رونمایی از «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی»(اخبار ادبی و هنری)

در مراسمی از دو کتاب رجل سیاسی و دولت جوان حزب‌اللهی رونمایی شد.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای قبل از ظهر دیروز از دو کتاب رجل سیاسی و دولت جوان حزب‌اللهی رونمایی کرد.
در کتاب رجل سیاسی شاخص‌هایی برای انتخاب رئیس‌جمهور در تراز حکومت اسلامی آمده است. بر اساس توضیحات ارائه شده نسخه پی دی اف و رایگان کتاب دولت جوان حزب‌اللهی از امروز 23 خرداد ماه از روی سایت انتشارات انقلاب اسلامی قابل دریافت و استفاده است، اما کتاب رجل سیاسی به صورت چاپی در فروشگاه انتشارات انقلاب اسلامی و بازار نشر قابل خریداری علاقمندان است.
طبق توضیح یکی از مسئولان انتشارات انقلاب اسلامی، تولیدات این مجموعه در دو حوزه تولید محتوا و بازآفرینی گرافیکی و بصری دستخوش دگرگونی شده و به زودی با شکل و قالب‌های جدیدی روانه بازار نشر خواهند شد. همچنین نشان جدید انتشارات نیز ترکیبی از حرف الف در سه کلمه انتشارات انقلاب اسلامی به تازگی طراحی شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی گردآورنده کتاب رجل سیاسی نیز در توضیحاتی گفت: شمای کلی کتاب از فهرست طولانی و محتوای کوتاه تهیه شده است. این کتاب در هفت فصل باورهای سیاستمدار تراز، شناخت‌های لازم برای سیاستمدار تراز، شاخص‌های سیاستمدار تراز، اهداف سیاستمدار تراز، وظایف سیاستمدار تراز، الگوهای سیاستمدار تراز وجلوه‌هایی از الگوی سیاستمدار تراز گردآوری شده است.
کتاب دولت جوان حزب‌اللهی نیز با مشارکت ۱۵ استاد دانشگاه تهیه و گردآوری شده است. این کتاب در چهار فصل به تبیین مفهوم شناسی جوان و جوانی و جوان حزب‌اللهی در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای، ضرورت تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و الزامات آن، ماهیت، مبانی و اهداف دولت جوان حزب‌اللهی و شاخص‌های دولت جوان حزب‌اللهی پرداخته است.
این اثر با مشارکت محسن طاهری، محمد روحانی مقدم، علی تقی‌پور، غفار شاهدی، محمود اسدی، علی خلخالی، فاطمه بوربور، طاهره زرنگار، معصومه ذبیحی، سیمین عرب، مریم ضیایی نجف‌آبادی، بیتا سعیدی عبدی، محبوبه درخشنده، مریم آقائی بجستانی‌ و شهرزاد هوشمندی‌نیا تهیه
و گردآوری شده است.