kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

چهار هزار واحد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

 

چهار هزار واحد مسکن محرومین، احداثی و تعمیری استان اردبیل طی آیینی با حضور علیرضا تابش رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.
فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها با‌اشاره به آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل از سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه مشترک با استانداری و سازمان برنامه و بودجه افزود: روز پنج‌شنبه هفته گذشته یک‌هزار و ۸۰۰ واحد از این مسکن افتتاح شد و تا چهار ماه آینده، مابقی تعهد سه هزار واحدی استان نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: برای احداث این واحدها که اغلب در مناطق روستایی و شهرهای کوچک استان احداث شده، به هر کدام از متقاضیان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از افتتاح ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن احداثی و تعمیری از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه همزمان با این آیین در سطح استان خبر داد. وی اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ مورد از این واحدهای مسکونی تعمیری بوده که با پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعمیر و بازسازی اساسی شده است.
سبحانی همچنین از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض در مناطق شهری و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی برای احداث ۴۰۰ واحد از این واحدهای احداثی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه در استان اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها نیز روزپنج شنبه هفته گذشته افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.
پنج شنبه هفته گذشته همزمان با سفر رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۱ هزارمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی استان اردبیل در روستای نوجه‌ده نمین به بهره‌برداری رسید.
استان اردبیل حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون ۶۱ درصد از این واحدها که اغلب مسکن کم‌دوام و بی‌دوام محسوب می‌شود، مقاوم‌سازی شده است.
بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در مناطق روستایی استان اردبیل را مقاوم‌سازی می‌کند و تا ۱۰ سال آینده تمامی واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی خواهد شد.