kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

مشکل مردم، تورم است نه پیامک حجاب!(خبر ویژه)

یک روزنامه حامی دولت، ضمن انتقاد از برخی حاشیه‌بازی‌های رئیس‌کل بانک مرکزی در مناظرات انتخاباتی از وی پرسید، پیامک‌های مربوط به شل حجابی استرس‌زا تر است یا پیامک‌های بانکی؟!

آفتاب یزد ضمن نقد رویکرد سیاست‌زده همتی می‌نویسد: «چه معنا دارد به دختر خانمی که لیسانس گرفته و زحمت کشیده پیامک بدهیم که حجابت را در خودرو رعایت نکردی». این جمله‌ای بود که رئیس کل سابق بانک مرکزی در راستای مناظرات انتخاباتی به جای خطاب به دولت روحانی که ارسال‌کننده پیامک‌های اینچنینی است، خطاب به سید ابراهیم رئیسی مطرح کرد.
اما استفاده از هر کدام از این فکت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تا چه اندازه بُرد دارد!؟ آیا استناد به موضوع‌هایی دم‌دستی همچون پیامک با مضمون تذکر بدحجابی، مورد انتظار مردمانی است که در خوشبینانه‌ترین حالت در انتظار طرحها و بسته‌های عملیاتی اقتصادی و سیاسی برای گره‌گشایی از معیشت روزمره خود هستند. امروز اگر هم آن پیامک‌ها محل نقد و اشکال باشد، اما بالاتر از آن پیامک‌های دردناکی است که از سوی بانک‌هایی که آقای همتی متولی و سیاستگذار آن است ارسال می‌شود. یک کارمند و کارگر از سر ناچاری وامی از بانک دریافت می‌کند یا مسکنی را با وام بانک مسکن دریافت می‌کند مرتب پیامک دریافت می‌کند که جریمه اقساط نپرداخته را بدهید و در کنار آن ابربدهکاران هزار میلیاردی بدون پیامک در کشورهای خارجی به لطف نظارت همتی جا خوش کرده‌اند و یا باید برای انواع خدمات بدیهی بانکی، چندین برابر گذشته هزینه کنند و هر پیامک کسر از حساب بجای افزوده شدن به حساب، همچون کابوسی برق از سر آنها می‌پراند. اینها موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.
امروز در حالی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص کارنامه ناکام بانک مرکزی در خصوص محقق نشدن وعده تورم ۲۲ درصدی به جاده خاکی می‌زند که تورم رسمی ۵۲ درصدی که در مصادیق برخی کالاها و مواد مهم سفره خانوار در مرز ۱۰۰ درصد هم تجربه شده، پاسخ قانع‌کننده‌ای ندارد و صفر تا صد تمام مشکلات را به تصویب نشدن FATF و همچنین به‌هم‌خوردن برجام از سوی ترامپ و مواردی این چنینی حواله می‌دهد!
خانم هراتی‌زاده یکی از بانوان در حال تردد از مقابل سینما قدس تهران در خصوص ارزیابی‌اش از نقد همتی به پیامک‌های بدحجابی به خبرنگار آفتاب‌یزد می‌گوید: وقتی این حرف آقای همتی را شنیدم، برایم باور پذیر نبود! چگونه است در زمان بسیار محدود مناظرات، موضوع ارسال پیامک‌های حجاب را مسئله‌ای مهم‌تر از چالش‌های فعالان بازار سرمایه در سال ۹۹ و همچنین مشکلات ترخیص کالاها از گمرک و یا افزایش تورم به شکل بی‌سابقه و کاهش قدرت خرید انواع مواد پروتیئنی و ویتامینی از سبد غذایی می‌شود.