kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

آماده ‌باش نظامی در کره شمالی با فرمان کیم جونگ اون

رهبر کره شمالی از ارتش این کشور خواست با توجه به «تغییر سریع وضعیتِ» منطقه، در آماده‌باش کامل باشد.

منابع رسانه‌ای از ریاست «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، بر نشست ویژه «کمیسیون نظامی» این کشور و دستور او برای آماده‌باش کامل ارتش خبر می‌دهند. رهبر کره شمالی در این نشست درباره «تغییر سریع وضعیت» در شبه جزیره کره هشدار داده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه اعلام کرد، رهبر کره شمالی شخصاً ریاست جلسه ویژه کمیسیون نظامی این کشور را برعهده گرفت. کیم به سران نظامی کشورش تاکید کرده، بدون ذره‌ای انحراف دستورات و رهنمودهای حزب حاکم درباره تقویت ارتش را اجرا کند. به گزارش فارس، در این جلسه درباره «ماموریت‌های مهم به منظور تقویت نیروی تهاجمی و بهتر شدن وضعیت بودجه ملی دفاعی به منظور رفع نیازهای انقلابی و وضعیت به سرعت رو به تغییر شبه جزیره» صحبت شد.
گفتنی است، دستور کیم جونگ اون برای آماده‌باش ارتش کره شمالی در شرایطی انجام شده که به دنبال دیدار اخیر رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها در منطقه تشدید شده است. «جو بایدن» پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود برای دیدار با کیم جونگ اون شرط تعیین کرد و گفت، مشتاق است که پیونگ یانگ همزمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی، گام‌هایی عمل‌گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد. در واقع همین مواضع موجب تشدید تنش‌ها شده است.