kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

همتی: در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم

عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 60 تا 70 درصد دغدغه مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی باشد.

به گزارش فارس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم در غیر این صورت ممکن است دیر شود.
همتی با بیان اینکه ما نیاز داریم که به مردم بگوییم این روندی که در سال‌های گذشته انجام شده روند مطلوبی برای اقتصاد کشور نبوده است، افزود: قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته کاهش داشته و سرمایه‌گذاری و رشد تولیدات در کشور کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: معیشت مردم تحت تأثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پولی و قدرت خرید دچار مشکل شده است و این مشکلات با عادلانه کردن پرداخت یارانه، بازتوزیع درآمدهای کشور، اخذ مالیات از دارایی و درآمدهای غیرتولیدی و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولیدکننده‌ها قابل حل است.
همتی اظهار داشت: باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم چرا که نمی‌توانیم بیشتر از این شاهد نوسان رشد اقتصادی باشیم، پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اقتصاد سم مهلکی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: موانع تولید باید از بین برود و تولید باید به‌طور جدی حمایت شود.