kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

روستائیان کم‌بضاعت زمین 99 ساله دریافت می‌کنند

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانه روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده و امسال هم بیش از ۲۰۰ هزار خانه روستایی کشور سنددار می‌شود.


محمدرضا شاملو در حاشیه بازدید از روستاهای بخش امامزاده اظهار داشت: در راستای مسکن دار شدن جوانان سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: در روستاها برای آن دسته از افرادی که توان خرید زمین ندارند، به صورت ۹۹ ساله زمین واگذار می‌شود و در زمینه صدور مالکیت روستایی مشکل خاصی ندارد.
معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با هماهنگی اداره‌های ثبت اسناد، تمامی سندهای مالکیت روستایی که در سال‌های قبل صادر شده و مختصات جغرافیایی ندارند و برخی تداخل پلاک ثبتی وجود داشته‌ است، سند دفترچه‌ای آنها به اسناد تک برگ تبدیل می‌شود.
شاملو اظهار داشت: با توجه به موقعیت بسیار خوب روستاها در زمینه گردشگری، بافت باارزش معماری و تاریخی و زندگی، پویایی و وجود فعالیت‌های خوب تولید اقتصادی در مناطق روستایی با همکاری بنیاد مسکن بخشداری، دهیاری و شورا اقدامات و فعالیت مشترکی در سطح روستاها انجام‌گرفته است.
معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برای سامان‌دهی معابر، آسفالت، بهسازی معابر روستایی، سامان‌دهی بوستان‌های روستایی، تامین اراضی برای ساخت مسکن روستایی در ۲ ماه آینده عملیاتی اجرایی صورت خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال جاری عمده این مشکلات و کمبودها رفع شود.