kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
معاون وزیر راه و شهرسازی:

طول خطوط ریلی کشور سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست که ۳۰ درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می‌دهد.

خیراله خادمی در آیین آغاز عملیات پروژه کنارگذر شرقی بناب گفت: اقدامات بزرگی در توسعه ریلی و آزادراهی و بزرگراهی در کشور در حال انجام است.
وی با ‌اشاره به اینکه در اجرای این پروژه‌های زیرساختی در کشور ۸۰ هزار نفر به طور مستقیم در کارگاه‌های پروژه‌ها مشغول کار هستند، افزود: در بحث آزادراهی نیز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ‌اشاره به اجرای پروژه‌های این وزارتخانه در آذربایجان شرقی اعلام کرد: در تلاش هستیم با بهره‌برداری از خط ریلی میانه- تبریز طی ماه‌های آتی مسیر ریلی تهران- تبریز ۱۱۴ کیلومتر و زمان سفر در این مسیر به مدت پنج ساعت کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، ۱۰ کیلومتر و قطعه 2 پروژه نیز به طول ۹ کیلومتر است که پیش‌بینی می‌شود با اعتبار برآورد شده ۴۰۰ میلیارد تومان در چهار سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در آیین کلنگ زنی قطعه اول پروژه کنارگذر شرقی بناب با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ پروژه ملی در حوزه راه و شهرسازی استان در حال اجراست؛ گفت: ۶ پروژه آزادراهی از جمله این پروژه‌هاست.
ابوالقاسم سلطانی افزود: ۱۰ پروژه بازآفرینی نیز در شهرستان بناب در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه از تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب بعد از یک سال وقفه خبرداد و گفت: با رفع موانع و مشکلات شهرک ولی عصر(عج) بناب این شهرک به یکی از شهرک‌های مدرن در سطح منطقه تبدیل خواهد شد.