kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

کمک 332 هزار دلاری مردم فقیر صنعا به مردم مظلوم فلسطین

دولت نجات ملی یمن می‌گوید مردم یمن با وجود درگیر بودن با انواع بحران اقتصادی و زیستی میلیون‌ها ریال یمنی، کمک برای پشتیبانی از آرمان فلسطین اهدا کردند.


مردم استان صنعا در یمن که خودشان تحت سخت‌ترین محاصره ائتلاف سعودی و تحریم‌ها قرار دارند، درپاسخ به فراخوان رهبر جنبش انصار‌الله برای پشتیبانی از آرمان فلسطین، ده‌ها میلیون ریال یمنی برای ملت فلسطین کمک مالی جمع‌آوری کرده‌اند. خبرگزاری «سبا» یمن در این باره نوشته، «عبدالباسط الهادی» استاندار صنعا روز پنجشنبه عواید حاصل از کمک‌های مالی بالغ بر ۸۳ میلیون ریال یمن (حدود ۳۳۲۰۰۰ دلار آمریکا) را به کمیته مربوط به جمع‌آوری آنها تحویل داد.
الهادی در مراسم تحویل این کمک‌ها: «ساکنان صنعا علیرغم شرایط دشوار و پیامدهای فعلی جنگ، به طور فعال در این کارزار شرکت کردند و این کمک‌ها کمترین وظیفه برای حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است».
خبرگزاری «سبا» این را هم نوشته که به دنبال فراخوان رهبر جنبش انصار‌الله یمن برای جمع‌آوری کمک‌های مالی تحت شعار «قدس نزدیک‌تر» است، مردم صنعا استقبال گسترده‌ای از این طرح نشان دادند. این در حالی است که به اذعان سازمان ملل، یمن خود به دلیل جنگ و محاصره، با بدترین بحران انسانی در سطح جهان روبه روست. رهبر انصارالله اخیرا در راستای کمک به مردم فلسطین اعلام کرده بود: «حاضریم حتی یک لقمه نانمان را با برادران فلسطینی قسمت کنیم و آنان را بر خود ترجیح دهیم، زیرا یمنی‌ها همان انصار (اشاره به انصار پیامبر) هستند».