kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

کوتاه از انتخابات

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
آقای مهرعلیزاده! شما به ساحت دانشمندان اهانت کردید
حجت‌الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی نکاتی را با ملت ایران و کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه علم و فناوری و فرهنگ مطرح کرد.
عاملی در بخشی از نامه خود خطاب به محسن مهرعلیزاده آورده است: متأسفانه جنابعالی به ساحت دانشمندان بزرگ و فقهای جامع‌الشرایط که حکیم بودند و فقیه و مجموعه‌ای از دانش‌های مرتبط با حکمت عملی و نظری را داشتند، اهانت کردید و این اهانت شامل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که احیاگر قرن نام‌گذاری شده است نیز بود و ناخواسته رهبری حکیم و چندوجهی و آینده‌نگر را نیز نشانه گرفت.
گلایه آیت‌الله اعرافی
از کسانی‌که به حوزه‌های علمیه حمله می‌کنند
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشست روحانیون و مبلغین ورامین اظهار کرد: کسانی که به جایگاه‌های رفیع حوزه‌های علمیه با سخنان نسنجیده حمله می‌کنند، بدانند حوزه‌های علمیه در افکار دانشمندان و فیلسوفان عالم جایگاه رفیعی دارند.
عضو جامعه مدرسین افزود: در عصر جدید حوزه‌های علمیه افزون بر میراث گران‌بهای خود، وارد علوم اسلامی و دانشگاهی شده‌اند و حوزه به دانشگاه و‌ ترقیّات علمی ‌بها می‌دهد، اما به پیشینه و ‌ترقیّات حوزه هم باید
احترام گذاشت.
آقای مهرعلیزاده مراقب اطرافیان خود باشید!
محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی در ادبیاتی غیراخلاقی خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی گفت: «شما شش کلاس سواد دارید» و «این برای اداره کشور کافی نیست.»
وی در جریان دومین مناظره تلویزیونی هم بر حرف اشتباه خود اصرار کرد و گفت: اگر درباره مدرک آقای رئیسی مطلبی گفتم، مطلب درستی بود.
حالا کاشف به عمل آمده دروغی که محسن مهرعلیزاده با طرح گزاره «شش کلاس سواد» به حجت‌الاسلام رئیسی نسبت داد را اولین‌بار یکی از کانال‌های «منافقین» مطرح کرده بود.
گفتنی است که این کانال تلگرامی‌در یک ماه گذشته و پیش از اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری در راستای هجمه به حجت‌الاسلام رئیسی به دفعات از کلید واژه «شش کلاس سواد» علیه ایشان استفاده کرده است!
رسوایی جدید برای کاندیدای مدعی؛
مهرعلیزاده دکتری «مهندسی اقتصاد» ندارد!
خبرگزاری فارس دیروز در گزارشی نوشت: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چندین بار در مناظره نخست و دوم ضمن تأکید بر اینکه اقتصاد می‌داند، تحصیلات رقبای انتخاباتی خود را زیر سؤال برد و مدرک تحصیلی را پیش کشید اما حالا مشخص شده مهرعلیزاده مدرک دکتری مهندسی اقتصاد ندارد.
دانشگاه «تیلبرگ»: مهرعلیزاده تحصیلات خود را
در این دانشگاه به پایان نرسانده است
در پی ادعاهای «محسن مهرعلیزاده» درخصوص اخذ مدرک دکترای «مهندسی اقتصاد» از دانشگاه «تیلبرگ» واقع در جنوب هلند، خبرگزاری فارس طی مکاتبه‌ای با «تینکه بناما» سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» صحت این موضوع را جویا شد.
مهرعلیزاده در نشست‌های خود بر این جمله تأکید کرده که «بنده دکترای مهندسی اقتصادی خوانده‌ام و به این نتیجه رسیدم که روشی به‌عنوان الگوی حکمرانی اقتصادی اجتماعی وجود دارد که اکنون در کشورهای اروپایی حاکم است.»
بناما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ تحصیل کرده و مدرک دکترا دریافت کرده، تصریح کرد: «از آن‌جایی‌که این موضوع (تحصیل مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ) مربوط به سال‌های بسیار قبل است و در آن زمان سیستم اداری به‌صورت دیجیتالی درنیامده بود، ما در این زمینه تحقیقات بیشتری کردیم و متوجه شدیم که آقای مهرعلیزاده چند سالی به‌عنوان دانشجو در رشته اقتصاد در دانشگاه ثبت‌نام کرده بود اما پایان‌نامه خود را به اتمام نرساند و هیچ‌گونه عنوانی از دانشگاه ما دریافت نکرده است».
توهین همتی به وصیت‌نامه شهید
همتی: در مقابل جریانی قرار دارم که می‌گوید باید کاخ سفید را حسینیه کنیم/ اینها دنیا را نمی‌شناسند
عبدالناصر همتی، نامزد اصلاح‌طلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان دومین مناظره تلویزیونی آن هم در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت احتمالی‌اش برای رفع آسیب‌های اجتماعی! گفت: دوستانی که به‌عنوان رقیب من آمده‌اند، برای تقویت وضع موجود آمده‌اند و من در مقابل جریانی قرار دارم که به جای توسعه ایران می‌گوید باید برویم و کاخ سفید را حسینیه کنیم، این‌ها دنیا را نمی‌شناسند.
لازم به ذکر است جمله معروف «کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم»، بخشی از وصیت‌نامه یک شهید است. «سردار شهید کوروش باباپور» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم فقط کربلا و قدس را آزاد کنیم، بلکه هدف ما این است که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.»
شهید باباپور که در دوران دفاع مقدس عهده‌دار مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی دسته، گروهان و گردان بود، در اسفند 65 در خط مقدم جاده اهواز، طریق عشق را طی کرد و به آرزوی دیرینه‌اش که لقاءالله بود، رسید.
دستور رئیسی
برای جمع‌آوری عکس‌هایش از سطح شهر
مهدی دوستی، سخنگوی ستادهای مردمی حامی‌رئیسی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به ستادهای مردمی دستور داده به سرعت بنر عکس‌های او از سطح شهرها جمع شود،‌ گفت: ایشان معتقد است مردم خادم خودشان را می‌شناسند و پول خرج کردن برای چاپ پوستر هیچ توجیهی ندارد.
تغییر نتیجه نظرسنجی
توسط خبرگزاری رسمی ‌دولت!
در حالی که خبرگزاری رسمی ‌دولت دیروز یک نظرسنجی درباره موفقیت کاندیداها در مناظره دوم گذاشته بود که با اکثریت مطلق سید ابراهیم رئیسی را به‌عنوان کاندیدای پیروز مشخص شده بود پس از حدود دو ساعت با حذف نظرسنجی قبل، یک نظرسنجی را منتشر کرد که همتی را برنده نشان بدهد!
وزیر پیشین ارتباطات: رئیسی پیروز انتخابات است
پیش‌بینی ۹۰ درصدی نامی ‌از پیروز انتخابات ۱۴۰۰
محمدحسن نامی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: معتقدم که همه چیز در دور اول تمام خواهد شد؛ من حدود ۹۰ درصد احتمال می‌دهم که رئیسی پیروز انتخابات شود.
گلایه فرمانده انتظامی ‌تهران
از برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی ‌پایتخت در حاشیه طرح رعد ۴۵ در جمع خبرنگاران گفت: نامزدهای انتخابات نباید با شئونات جامعه به‌عنوان یک ابزار برخورد کنند، شئونی که در یک جامعه باید برابر قانون رعایت شود، نباید به‌عنوان ابزار تبلیغاتی و جمع‌کردن رأی به‌ کاربرده شود. وی افزود: استفاده ابزاری از موضوعات امنیت اخلاقی جامعه، مصداق بداخلاقی انتخاباتی است