kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
نامه بیش از 10 هزار استاد دانشگاه به ایرانیان

ملت ایران در برابر دو دسته از کاندیداها قرار دارد /مدافعان وضع موجود و تحول‌خواهان وضع موجود

بیش ۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه در نامه‌ای به ایرانیان تاکید کردند: ایران اسلامی، در برابر دو دسته از نیروهای سیاسی و کاندیداها قرار دارد؛ نیروهایی که «مدافع» و «هوادار» وضع موجود هستند، و نیروهایی که می‌خواهند با یک گامِ بلند و بنیادین وضع را «دگرگون» ساخته و از تنگناهای موجود، «عبور» دهند.

 


بیش از ۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه طی نامه‌ای به ایرانیان نوشتند: ملّت بزرگ ایران! در انتخابات ریاست جمهوریِ پیش رو، ایران اسلامی، در برابر دو دسته از نیروهای سیاسی و کاندیداها قرار دارد؛ نیروهایی که «مدافع» و «هوادار» وضع موجود و «ادامه‌دهنده» آن هستند، و نیروهایی که می‌خواهند با یک گامِ بلند و بنیادین،  و با شکلی مردمی وضع را «دگرگون» ساخته و ملت  را با تشکیل دولتی کارآمد، انقلابی، قوی و عدالت‌گستر از گرفتاری‌ها و تنگناهای موجود، «عبور» دهند. حال انتخاب با خود «مردم» است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: اینک که  رهبر فرزانه انقلاب، پرچم «تحوّل‌خواهی» را به دست گرفته‌اند و آن را  مطالبه می‌کنند، نباید اجازه داد که «خوکردگان به وضع موجود» و «محافظه‌کاران سیاسی» و تکنوکرات‌های بی‌اعتنا به ظرفیت‌های بزرگ ایران مانع از وقوع تحوّل شوند و دوباره و چندباره، جامعه را در مسیرها و معبرهای «تکراری» و «بی‌حاصل»، سرگردان کرده و در پناه و پوشش برخی دوگانه‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی  موجب «درجا زدن» و «عقب‌گرد» و در نتیجه، «فرسایشِ اعصاب عمومی» شوند.
در این نامه تصریح شده است: می‌دانیم که از نقض عهدها و پیمان‌شکنی‌های دولت کنونی و همسویان سیاسی‌شان در طول ۸ سال گذشته دل‌شکسته و رنجور هستید اما چرخ زمان متوقف نخواهد ماند و ما بر سر یک ‌دوراهی تاریخ‌ساز قرارگرفته‌ایم؛ این‌که به جلو «برویم» یا در همین‌جا «بمانیم»، وابسته به «رأی مردم» است.
در نامه اساتید دانشگاه تاکید شده است: ملّت بزرگ ایران! تمام کسانی که دستشان به خون ایرانیان آغشته است، همه آنانی که مولد، پناهگاه و  پرورش‌دهنده خشونت، ترور و پدیده‌هایی مانند داعش و  سازمان آدمکش منافقین بوده‌اند و همه رسانه‌های لندنی، سعودی، آمریکایی و صهیونیستی بر آن هستند ناراحتی بخشی از شما ملّت شریف از بی‌عملی و بدعملی‌های کارگزاران سست‌عنصر را به‌حساب مخالفت ملی با حاکمیت اسلام و انقلاب اسلامی، آرمان­‌های امام خمینی(ره)، شهیدان عالی‌مقام به‌خصوص سپهبد اسلام و ایران؛ شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه داده تا انتخاباتی کم‌رونق شکل یافته و آن را سرمایه به ‌اصطلاح اجتماعی خود برای آغاز خط تفرقه، جدایی، درگیری، خشونت‌ها و ترورها تلقی نمایند.
در پایان این نامه آمده است: از این‌رو اینک زمان قیام شما همه اقوام، فِرق، گویش­‌ها و تمامی شهر­ها و روستا­ها علیه این نیاّت و زمزمه‌های پلید و وقت برخاستن علیه خط درجا زدن و عقبگرد سرزمین مقدس ایران است گو این‌که در پرتو خودآگاهی تاریخی شما ملّت، ان‌شاءالله ایران اسلامی، حامل «مشارکت حداکثری» و واجد عقلانیتی رهنمون شونده به  «انتخاب اصلح» خواهد بود و یوم‌الله به‌یادماندنی در آستانه قرن نو برای این سرزمین مقدس در جریده عالم ثبت خواهد شد.