kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

آماده‌باش آمریکا و انگلیس برای مقابله با ویروس دلتا

رئیس‌موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره شیوع سویه خطرناک کرونا، موسوم به «دلتا»، در انگلیس و آمریکا‌، علی‌رغم انجام واکسیناسیون عمومی، هشدار داد.

 


داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، از مرز 174 میلیون و790 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 3 میلیون و 764 هزار نفر رسیده است.از سوی دیگر، بر اساس گزارش‌ها، سویه هندی ویروس کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام «دلتا» نام گذاری شده، در حال شیوع در اروپا و آمریکا است. در همین راستا، مقام‌های بهداشتی آمریکا سه‌شنبه هشدار دادند که نوع جهش یافته و بسیار خطرناک‌تر کرونا‌،موسوم به «دلتا»، در  انگلیس و آمریکا  در حال شیوع است.
به گزارش شبکه خبری بلومبرگ،» آنتونی فائوچی»، رئیس‌موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، در یک نشست خبری گفت: سویه دلتا که برای اولین بار در هند گزارش شد، اکنون بیش از6 درصد موارد توالی در آمریکا را تشکیل می‌دهد. در حالی که در انگلیس شیوع این سویه از کرونا از بقیه سبقت گرفته است.فائوچی گفت: «این سویه از کرونا در انگلیس در حال سبقت گیری از بقیه است، اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق در آمریکا رخ دهد».وی افزود: سویه دلتا اکنون در ۶۰ کشور، از جمله آمریکا، گزارش شده است.
سازمان بهداشت انگلیس نیز، که فعالیت انواع ویروس کرونا در این کشور را تحت نظر دارد، اعلام کرد، کارشناسان معتقدند ویروس کرونا از نوع دلتا‌، یا همان ویروس جهش یافته هند، هم اکنون در حال گسترش در انگلیس است. این سازمان افزود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند، با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند.  با توجه به داده‌های سازمان بهداشت انگلیس، در یک هفته گذشته، ۲۷۸ مبتلا به ویروس کرونا از نوع دلتا، در بیمارستان بستری شده‌اند.  
گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده است، تصمیم گرفت، به جای اسامی پیشین، از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.