kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
در چهل و پنجمین مرحله از طرح رعد پلیس انجام شد

انهدام 43 باند سرقت و دستگیری793 سارق و مالخر در پایتخت

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در چهل و پنجمین مرحله طرح رعد از دستگیری 793 سارق و مالخر و متلاشی شدن 43 باند سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای 320 حکم قضایی در این مرحله از طرح رعد بیان داشت: با تلاش همکارانمان در پلیس پیشگیری 793 سارق و مالخر دستگیر و در مجموع در این مرحله از طرح 43 باند سرقت متلاشی شدند.
رحیمی با اشاره به کشف چهار هزار و 474 مورد اموال سرقتی، افزود: در این طرح تعداد 139 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح به 799 پرونده سرقتی رسیدگی شد، ادامه داد: در این طرح 35 نفر محکوم متواری شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس‌پلیس تهران با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه حدود 20 میلیارد تومان می‌باشد، گفت: در طرح رعد 45‌، در حوزه قاچاق کالا حدود 16 هزار مورد کالای قاچاق کشف و در این زمینه 14 نفر دستگیر شدند که ارزش اموال مکشوفه چهار میلیارد و 99 میلیون تومان می‌باشد.
رحیمی با تاکید بر اینکه برخورد با سوداگران مرگ همواره در برنامه کاری ما می‌باشد، بیان داشت: در این طرح تعداد 249 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و از این افراد 96 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
وی افزود: در این طرح پلیس مترو موفق به شناسایی یک نفر از اعضای باند قاچاق عتیقه شد و از او 253 قطعه انواع عتیقه‌جات و زیور‌آلات قدیمی کشف شد.
وی با اشاره به انهدام باند سرقت دوچرخه، گفت: در این طرح با اقدامات صورت گرفته توسط عوامل کلانتری 125 یک مالخر حرفه‌ای دوچرخه، شناسایی و از مخفیگاه وی تعداد 32 دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد.
رئیس‌پلیس تهران با اشاره به دستگیری سارقی که تحت عنوان مامور نیروی انتظامی اقدام به سرقت می‌کرد، اظهارداشت: این مامور قلابی در جنوب تهران دستگیر و از مخفیگاه او دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه، تعدادی کارت شناسایی جعلی، چند دست لباس پلیس، بی‌سیم و تعدادی تجهیزات نظامی کشف شد.
رحیمی با اشاره به متلاشی شدن باند سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در این طرح،گفت: اعضای این باند دستگیر و از آنها تعداد 20پلاک مسروقه، دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه و تعداد زیادی قطعات اوراق شده خودرو و مقادیری مدارک جعلی موتورسیکلت کشف شد. وی افزود: در این طرح دو مزرعه رمز ارز شناسایی و در این زمینه دو نفر متهم دستگیر و از آنها 72 دستگاه ماینر کشف شد.
واکنش پلیس به اظهارات کاندیداها
درباره «گشت ارشاد»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه چهل و پنجمین طرح رعد درخصوص اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره گشت ارشاد، گفت: نمی‌توان با شئونات اسلامی و اخلاقی جامعه بازی کرد. این مسایل نباید برای جمع کردن رای مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار حسین رحیمی، افزود: نامزدهای محترم با شئونات جامعه به عنوان یک ابزار برخورد نکنند، این رفتار زشتی است و درست نیست.
رحیمی همچنین اظهارداشت: درخواست‌هایی برای تجمعات انتخاباتی داشتیم که به عنوان پلیس، امنیت ستادهای انتخاباتی کاندیدا‌ها و پوشش این تجمع‌ها را به عهده داشتیم. تا کنون نیز در این خصوص مشکلی وجود نداشته است. وی درخصوص تخلفات انتخاباتی گفت: گزارشی از تخلفات انتخاباتی نداشتیم در فضای مجازی یک سری بد‌اخلاقی‌ها وجود داشت که شورای نگهبان باید به آن ورود کند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص آخرین وضعیت متهمان فیلم ضرب و شتم روحانی قلابی، گفت: هر دو نفری که دستگیر شدند در زندان هستند.