kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری ۵۰ درصد کلاس‌های مجازی بعد از کرونا هستند

 

رئیس‌کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند بعد از کرونا ۳۰ تا ۵۰ درصد آموزش‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنند.
علی اکبر صفوی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قابلیت استفاده مجدد از آموزش‌های الکترونیکی در کنار آموزش‌های حضوری بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها اظهارداشت: وزارت علوم درخصوص اعمال سیاست‌های دانشگاه‌ها برای نحوه اجرای آموزش‌ها از اول مهر تصمیم‌گیری خواهد کرد.
صفوی افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌های خوبی در آموزش‌های الکترونیکی ایجاد شده و محتوا‌های خوبی هم در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها تولید شده؛ بنابراین شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در اسفند ۹۹ نظام نامه جدید آموزش عالی را مصوب و ابلاغ کرده است. در نظام نامه فوق نوشته شده که دانشگاه‌ها مجاز هستند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از برنامه‌های حضوری خود را حتی بعد از کرونا به صورت الکترونیکی انجام دهند، البته در این زمینه سطح بندی‌هایی هم وجود دارد، برای مثال دانشگاه‌های سطح یک ۵۰ درصد و دانشگاه‌های سطح دو ۳۰ درصد می‌توانند این آئین‌نامه را اجرا کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر استادان مهارت کافی را درخصوص برگزاری کلاس‌های مجازی کسب کرده‌اند و دانشگاه‌ها هم محتوی زیادی را تولید کرده‌اند؛ بنابراین دانشگاه‌ها مجاز هستند حتی بعد از دوران کرونا ۵۰درصد آموزش‌ها را به صورت مجازی پیش ببرند. رئیس‌کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد استادان و دانشجویان کشور از ادامه یافتن کلاس‌های مجازی حتی بعد از کرونا رضایت کافی دارند.