kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
آمریکا

حمله جیرجیرک‌ها به هواپیمای دستیاران «بایدن»

 

هجوم جیرجیرک‌های ۱۷ ساله، پرواز هواپیمای حامل خبرنگاران و گروهی از دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس را به تعویق‌انداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پرواز هواپیمای حامل خبرنگاران و گروهی از دستیاران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که قرار بود شامگاه سه‌شنبه به سوی انگلیس پرواز کند، به تعویق افتاد. دلیل تأخیر این هواپیما هجوم گونه‌ای از جیرجیرک‌ها بود که بعد از ۱۷ سال از زمین در آمده بودند.
هواپیمای اجاره‌ای کاخ سفید قرار بود حدود ساعت ۹ شب پرواز کند، اما مقامات شرکت هواپیمایی به کاخ سفید اطلاع دادند که جیرجیرک‌ها به بخش‌های خارجی بدنه هواپیما حمله کرده‌اند و ممکن است به آن آسیب رسانده باشند. سپس یک هواپیمای دیگر برای انتقال مسافران به فرودگاه بین‌المللی دالس فرستاده شد تا پرواز در نخستین ساعات روز چهارشنبه انجام شود. «زنجره‌های» مهاجم به فرودگاه دالس که از گونه جیرجیرک‌ها هستند، یکی از طولانی‌ترین سال‌های عمر در میان حشرات را دارند. در مناطقی از شرق آمریکا گونه‌ای زنجره زندگی می‌کند که سال‌ها در زیرزمین می‌ماند. لارو این حشره ۱۷ سال در زیرزمین رشد می‌کند و پس از در آمدن بال‌هایش، بیرون می‌آید. در این زمان میلیون‌ها زنجره در میان درختان و روی سطوح دیگر دیده می‌شوند. سپس آنها بالغ شده، تخمگذاری می‌کنند و بعد از چند هفته می‌میرند. این حشرات با آنکه سوژه کنجکاوی و تصویربرداری مردم و رسانه‌ها هستند، اما با صدای گوش‌آزارشان و نیز با حمله دسته‌جمعی‌شان، اغلب اوقات دردسر هم درست می‌کنند. دوره حاضر از حمله زنجره‌ها در آمریکا که در ماه مه آغاز شده از قبل پیش‌بینی شده بود. عمر این زنجره‌ها در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه پایان می‌یابد و ساکنان منطقه بعدی باید در سال ۲۰۳۸ منتظرشان باشند.