kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
ایران- کامبوج دیداری بدون مربیان بازی رفت

باید انرژی خودمان را برای بازی آخر ذخیره کنیم/جلالی: تیم ما توانایی شکست عراق را هم دارد

دو تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج فردا چهارمین دیدار خود را در تاریخ فوتبال دو کشور برگزار خواهند کرد.


تیم ملی فوتبال کشورمان روز جمعه در سومین دیدار مرحله برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف کامبوج می‌رود. تیم ملی کامبوج در سال ۱۹۳۳ تشکیل و در سال ۱۹۵۳ به عضویت رسمی فیفا در آمد. این تیم در رده 169 رنکینگ فیفا قرار دارد و به آنها رزمندگان آنگکورِ گاو کامبوجی می‌گویند.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج که پیشتر با نام جمهوری خمر در مسابقات شرکت می‌کرد تاکنون 3 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. بعد از دو پیروزی ایران مقابل کامبوج در سال 1352 سومین دیدار دو تیم نیز در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 و پیش از کرونا در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار شد که ایران با 14 گل حریف خود را شکست داد. در دیدار رفت دو تیم در این مرحله احمد نوراللهی،سردار آزمون(3 گل) محمد حسین کنعانی‌زادگان،سوئی(گل به خودی)کریم انصاری‌فرد(4گل) محمد محبی(2 گل) مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گلزنی کردند. در دیدار رفت، علیرضا بیرانوند،مرتضی پورعلی‌گنجی،محمدحسین کنعانی‌زادگان،میلاد محمدی،رامین رضاییان،احمد نوراللهی،احسان حاج‌ صفی،محمد محبی (73- مهرداد محمدی) سردار آزمون (47- مسعود شجاعی)کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی برای تیم ملی به میدان رفتند که از آن ترکیب رضاییان، محمد محبی، مهرداد محمدی و مسعود شجاعی در تیم کنونی حضور ندارند. دیدار دو تیم روز جمعه در شرایطی برگزار می‌شود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت مارک ویلموتس بود اما این مربی جای خود را به اسکوچیچ داده است.در تیم کامبوج هم فلیکس دالاماس در بازی رفت روی نیمکت این تیم حضور داشت که هوندا بازیکن ژاپنی وی را کمک می‌کرد اما حالا این مربیان از تیم ملی کامبوج جدا شده و جای خود را به ریو هیروز داده‌اند.
احتمال اینکه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران مقابل کامبوج با دو تغییر در خط دفاعی تیمش را راهی میدان کند وجود دارد؛ که در این صورت سیامک نعمتی در پست دفاع راست جانشین صادق محرمی شده و سید مجید حسینی نیز در پست دفاع چپ به جای میلاد محمدی به میدان می‌رود. همچنین احتمال اینکه سامان قدوس نیز از ابتدا در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد وجود دارد. وحید امیری بازیکن تاثیرگذار تیم ملی در دو دیدار گذشته به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است. تیم‌های ایران و کامبوج از مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساعت ۱۹ روز جمعه ۲۱ خرداد در بحرین به میدان می‌روند.
جلالی: بازی‌ها تمام نشده است
مجید جلالی، کارشناس فوتبال ایران درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین و چگونگی حضور ایران در دو بازی آینده اظهار کرد: بازیکنان ما از نظر فیزیکی و فنی یک سروگردن از بازیکنان منطقه غرب آسیا بالاتر هستند. ما در دو بازی پشت سر هم، هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و هم گل‌های خوبی به ثمر رساندیم. این نشان می‌دهد تیم ما به خوبی بر بازی‌ها مسلط است.
این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: در بازی برابر بحرین در اواخر بازی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما به هرحال این اتفاق نیفتاد. ما نیمکت‌نشین‌های بسیار قوی هم داریم که وقتی وارد زمین می‌شوند تاثیرگذار هستند.من خودم دقت کردم ببینم در پایان بازی بازیکنان در چه حد خوشحالی می‌کنند که متوجه شدم آنها زیاد وارد جریان‌های بعد از بازی نشدند تا خودشان را برای دو بازی بعد آماده کنند. بازیکنان ما می‌دانند که هنوز کار تمام نشده و ما دو بازی دیگر پیش‌رو داریم.
جلالی درباره عملکرد سردار آزمون و مهدی طارمی اظهار کرد: بعد از خداداد عزیزی و علی دایی الان این دو بازیکن می‌توانند یک دوره طلایی در تیم ایران تشکیل دهند و به یک زوج ارزشمند تبدیل شوند. اما به هرحال من معتقدم کلا بازیکنانی که در کانال کناری برای تیم ملی بازی می‌کردند بسیار موفق بودند.
این کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: ما بازی با کامبوج را می‌بریم اما باید انرژی خودمان را برای بازی با عراق ذخیره کنیم. باید طوری بازی کنیم که یک بازی قدرتمند برابر عراق به نمایش بگذاریم. تیم ما توانایی این را دارد که عراق را هم شکست بدهد.
دین‌محمدی: با این بازیکنان باید به جام جهانی برویم
سیروس دین‌محمدی‌هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم با بیان اینکه، با این همه بازیکن با کیفیتی که در اختیار داریم باید به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنیم گفت: بچه‌های ما در بازی با بحرین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، هر چند در نیمه اول به آن چیزی که می‌خواستیم نرسیدیم ولی در نیمه دوم فوتبال بسیار خوبی انجام دادیم. ایران ثابت کرد که در این گروه از همه تیم‌ها یک سر و گردن بالاتر است. امیدوارم در بازی با عراق هم نتیجه خوبی بگیریم و صعود کنیم. مسابقه با عراق سخت‌تر است و نباید تصور کنیم که بازی ساده‌ای داریم.
وی خاطرنشان کرد: تعویض‌هایی که انجام دادیم خوب بود و خوشبختانه روند بازی تیم ملی در نیمه دوم تغییر کرد. مهدی طارمی و سردار آزمون فوق‌العاده بودند و حضور سامان قدوس هم شرایط را در خط‌هافبک بهتر کرد. احسان حاج‌صفی نباید در خط‌هافبک بازی کند چون در این پست شرایط سنی بسیار مهم است. حاج‌صفی در دفاع چپ قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد.
برنامه کامل دیدارهای باقی مانده گروه C نیز که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن حضور دارد به این شرح است:
جمعه 21 خرداد 1400
*کامبوج................................................................ایران(ساعت19:00)
*هنگ کنگ........................................................عراق(ساعت21:00)
ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
*بحرین.....................................................هنگ کنگ(ساعت21:00)
*ایران....................................................................عراق(ساعت21:00)