kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
رئیس ‌بنیاد شهید:

تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران با ‌اشاره به رفع مشکلات پیش روی مسکن ایثارگران به عنوان یکی از برنامه‌های سال جاری گفت: تسهیلات مسکن ایثارگران امسال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

سعید اوحدی دیروز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: هنوز نتوانسته‌ایم ۱۰۰ درصد مشکل مسکن و‌ اشتغال جامعه ایثارگران را رفع کنیم و امسال با افزایش تسهیلات مسکن، میزان تسهیلات مسکن در مناطق روستایی از ۶۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال و در مناطق شهری از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.
وی از ابلاغ دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به بانک‌های عامل سراسر کشور خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته اتفاقات کم‌سابقه و خوبی با مصوبات دولت و پشتیبانی وزیران، نمایندگان مجلس، دولت و استانداران برای حل مشکلات ایثارگران رخ داد.
اوحدی اظهار داشت: سال‌گذشته ۷۱ هزار مورد زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که ۶۵ تا ۷۰ درصد بیشتر از ۱۶ سال گذشته بوده است.
وی گفت: برای رفع مشکل مسکن ایثارگران به دنبال رفع مشکل در خود استان محل سکونت آنها بودیم که زمین در محل سکونت خود ایثارگران به آنها داده شود.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه ‌اشتغال به عنوان مهم‌ترین موضوع و چالش امروز جامعه ایثارگران است، گفت: در سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌هایی برای حل این مشکل منعقد شده است که تفاهم‌نامه ‌اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از جامعه ایثارگران چهارمحال و بختیاری منعقد می‌شود.
اوحدی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه ششم امسال همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد استخدام خواهند شد و مرحله نخست آزمون استخدامی ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود و آن دسته افرادی که هنوز مشغول تحصیل هستند بعد از این آزمون، مقدمات برای برگزاری آزمون بعدی فراهم خواهد شد تا فارغ‌التحصیلان آینده، براساس احکام برنامه ششم استخدام شوند.