kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
رئیس‌پلیس فتا پایتخت خبر داد

انهدام کانال فروش دارو‌های تقلبی‌کرونا در تلگرام

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از دستگیری فردی درخصوص خرید و فروش دارو‌های تقلبی مربوط به کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید داروی مربوط به کرونا کرده و زمانی که برای استفاده آن با پزشک مشورت نموده متوجه شده دارو‌ها فاسد و تاریخ گذشته است.
به گفته گودرزی، شاکی ادامه داد: با توجه به نیاز مادرم به این داروها، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و در فضای تلگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه بنده مبلغ زیادی برای خرید این دارو‌ها برای وی واریز کردم و پس از دریافت دارو‌ها با بررسی پزشک مشخص شد این دارو‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.
رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ افزود: کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش دارو‌های فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان دارو‌های کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند می‌کند. با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده مربوط به کرونا از محل اختفای وی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش دارو‌های فاسد اعتراف کرد.
گودرزی به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه‌بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جسجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن دارو‌های نادر هستند. شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.