kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

حوادث شهرستانها



کشف بیش از یک تن مواد مخدر در کرمان
فرمانده انتظامی ‌استان کرمان گفت: در پی کار اطلاعاتی پلیس سمنان و عملیات ضربتی پلیس کرمان قاچاقچیان هنگام انتقال یک تن و 104 کیلو ‌تریاک و حشیش غافلگیر شدند.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با انجام اقدامات دقیق اطلاعاتی از قصد چند قاچاقچي و رابطان این افراد برای انتقال یک محموله بسیار سنگین مواد مخدر با خبر و با اقدامات پلیسی بعدی متوجه شدند این محموله سنگین از طریق دو دستگاه خودروی پژو وارد محدوده استان کرمان شده است.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان طی عملیاتی با استقرار در یک نقطه شهر موفق شدند هر دو خودرو را با فاصله زمانی کمی شناسایی و متوقف کنند که در بازرسی از یکی از این خودروها ۳۲۱ کیلو و۴۰۰ گرم‌ تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی ‌استان با‌ اشاره به دستگیری سه متهم در این عملیات بیان داشت: در ادامه نیز مأموران بر اساس اطلاعات کسب‌شده از متهمان از دپوی حجم زیادی مواد مخدر دیگر در یک انبار درون‌شهری مطلع و در بازرسی از این محل ۵۶۶ کیلو ‌تریاک و ۲۱۶ کیلو و۶۰۰ گرم حشیش کشف کردند که به‌دنبال آن یک خانم نیز به اتهام همکاری با اعضای این باند دستگیر شد.


کلاهبرداری با قولنامه جعلی
فرمانده انتظامی ‌استان لرستان از دستگیری متهم و کشف یک فقره کلاهبرداری به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان «خرم‌آباد» خبر داد.
سرتیپ «یحیی الهی» بیان داشت: در پی مراجعه یک شهروند «خرم‌آبادی» به پلیس آگاهی استان و اعلام اینکه یک نفر با اقدامات سودجویانه و با قولنامه جعلی یک واحد مسکونی وی را تصاحب کرده است، موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده محرز شد فرد خاطی با دسترسی به مدارک هویتی با جعل امضای شاکی و تنظیم قولنامه جعلی یک باب ساختمان مسکونی مال‌باخته را تصاحب کرده است.
فرمانده انتظامی ‌استان، تصریح کرد: مأموران با اقدامات اطلاعاتی متهم را در شهر «خرم‌آباد» شناسایی و دستگیر کردند.
سردار الهی در پایان گفت: کلاهبردار در تحقیقات صورت‌گرفته به جرم خود اعتراف و 10 میلیارد ریال کلاهبرداری از وی کشف شد.


جاعل حرفه‌ای اسناد دولتی
در اسلام‌آباد غرب دستگیر شد
فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب از دستگیری جاعل حرفه‌ای و سابقه‌دار اسناد و مدارک دولتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا یاری» گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس شهرستان اسلام‌آباد غرب از فعالیت یک جاعل حرفه‌ای در این شهرستان ماموران در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی منزل مسکونی فرد جاعل در یکی از روستاهای شهرستان اسلام‌آباد غرب شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.
سرهنگ یاری تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده یک دستگاه کامپیوتر که در حافظه آن تعداد زیادی مدارک جعل شده مربوط به ادارات دولتی و مدارک و گواهینامه‌های مختلف به همراه یک دستگاه چاپگر رنگی مخصوص چاپ کارت الکترونیکی شناسایی و گواهینامه و عابر بانک کشف شد.
رئیس پلیس اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: تعدادی ورق فلزی آماده جهت جعل پلاک خودرو‌، تعداد زیادی اسناد مالکیتی و کارت سوخت خودرو‌های مختلف‌، بیش از ۵۰ جلد شناسنامه که اسامی و مشخصات آنها توسط مواد شیمیایی محو شده بود، تعدادی کارت ملی‌، ۱۰ برگ مدرک فنی و حرفه‌ای جعلی به اسامی افراد مختلف و چندین برگ گواهی حضور در جبهه و بسیج فعال با مهر و امضاء جعلی سپاه پاسداران نیز کشف شد.
وی ادامه داد: تعداد زیادی فرم خام و تکمیل شده شناسنامه اسب‌های دارای اصالت، پنج برگ مدرک تحصیلی مجعول دانشگاه آزاد ، ۱۰ برگ کارت موتورسیکلت‌های مختلف، ۶ برگ گواهی مربوط به اداره تربیت بدنی نیز در بازرسی‌های انجام شده کشف شد.
سرهنگ یاری در پایان از دستگیری جاعل حرفه‌ای و معرفی به دستگاه قضایی جهت صدور حکم لازم خبر داد.


برق گرفتگي جان 2 نفر را گرفت
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس از برق گرفتگي منجر به فوت 2 مرد 30 و 40 ساله حين جا به جايي ميله‌هاي گلخانه در شهرستان «بيضاء» خبر داد.
سرهنگ «كاووس محمدي» اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک مورد برق گرفتگي در گلخانه‌اي در يكي از روستاهاي شهرستان «بيضاء»، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه و نظريه كارشناسان مطلع شدند كه 2 مرد 30 و 40 ساله حين جا به جايي ميله‌هاي گلخانه با كابل برق برخورد و دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.


48هزار لیتر گازوئیل قاچاق
در «سیریک»کشف شد
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامي استان هرمزگان از کشف 48 هزار ليتر گازوئیل قاچاق در شهرستان «سیریک» خبر داد.
سرهنگ «علیرضا گزمه» افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با همکاری دریابانی شهرستان با تشکیل چند اکیپ در بازرسی از دو عدد مشک ماری 48 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامي استان هرمزگان تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و تلاش برای دستگیری سایر متهمان احتمالی این پرونده در دستور کار پلیس است.


کشت 2 مزرعه استخراج ارز غیرمجاز
در غرب مازندران
ساری- خبرنگار کیهان:
94 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در غرب مازندران کشف و ضبط شد.
کیوان فرحزاد سخنگوی صنعت برق مازندران گفت: با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی در شهرستان‌های سلمانشهر و محمودآباد تعداد 92 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و جمع‌آوری شد.
وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از افزایش میزان مصرف برق مربوط به مصارف غیرمجاز و غیراخلاقی است که توسط سودجویان اتفاق می‌افتد.
فرحزاد همچنین از شناسایی 35 هزار مشترک پرمصرف خبر داد.
وی در پایان خواستار همکاری مردم در خصوص شناسایی دستگاه‌های ارز غیرمجاز شد تا با جمع‌آوری این موارد به پایداری بیشتر شبکه برق کمک شود.