kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

مشکل آلودگی واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان برطرف شد



روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از رفع مشکل نشتی واحد کت کراکر جدید پالایشگاه آبادان که باعث انتشار آلودگی در این شهر شده بود خبر داد.
این نشتی در پی گرفتگی یکی از مسیرهای کاتالیست کت کراکر جدید و برون‌ریز مقداری کاتالیست همراه با هوای داغ رخ داد.
بر اساس این گزارش تعویض صافی و متعلقات آن حین راه اندازی دوباره واحد سبب این حادثه شد.
این روابط عمومی اعلام کرد: خاموش کردن‌های اضطراری زمینه ساز تنش در واحد و بروز چنین نشتی‌هایی می‌شود و تا رسیدن به مرحله پایدار احتمال مشاهده دود سیاه رنگ در فلر پالایشگاه و مقداری کاتالیست سفید رنگ در خروجی دودکش واحد کت کراکر وجود دارد.
در این نشتی که از نشتی اول این واحد رخ داد شدیدتر بود هیچگونه آسیبی به نیروها و تاسیسات وارد نشد.
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان به دلیل آلودگی محیط زیست شکایتی علیه پالایشگاه آبادان به مرجع قضایی ارائه شده است.
علی فتحی‌نیا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون اداره حفاظت محیط زیست به پالایشگاه آبادان برای انتشار آلایندگی در هوا اخطار داده و به دلیل بی‌توجهی به اخطارها ناچار به شکایت از این واحد شده است.
وی افزود: طبق وظیفه قانونی و به منظور حفظ سلامت شهروندان شکایتی تنظیم و تحویل مرجع قضایی شده و هم‌اکنون در یکی از شعب‌ قضایی خوزستان در حال رسیدگی است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: شکایتی نیز در دیماه سال گذشته علیه پتروشیمی و پالایشگاه آبادان تنظیم و تحویل مقام قضایی شد که منجر به صدور حکم در این خصوص شده است.