kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

جلیلی: در ۳ ماه نخست دولت، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران خُرد بورس را به حداقل می‌رسانیم

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پس از نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی خود با عنوان جهاد و جهش، گفت: از اینکه آقای همتی صادقانه گفتند نمی‌شود، متشکرم.

به گزارش فارس، وی اظهار داشت: من از صداقت آقای همتی خوشم آمد؛ ایشان گفتند خیلی از مواردی که نامزدهای دیگر می‌گویند، امکان‌پذیر نیست و نمی‌شود. بر همین مبنا من از ایشان درخواست کردم در محضر مردم مناظره کنیم. چون ما مدعی هستیم می‌شود و ایشان می‌گویند نمی‌شود.
جلیلی در برنامه «رئیس‌جمهور و جوانان» شبکه ۳ سیما نیز اظهار داشت: بسیاری از نابسامانی‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله رانت‌خواری را می‌توان با سامانه شفافیت قراردادهای دولتی رصد کرد و به صورت برخط ۸۰ میلیون ایرانی را ناظر خود دانست.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید بورس به آرامش برسد باید بین بازار پولی، بیمه و سرمایه هماهنگی ایجاد کنیم. اینجا هنر رئیس‌جمهوری خود را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور باید بین بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، هماهنگی ایجاد کند و تدابیری اندیشید که اگر کسی وارد بازار بورس شد، با اطمینان وارد شود.
جلیلی اظهار داشت: در همان سه ماه اول تشکیل دولت، سازوکاری را به‌کار خواهیم گرفت که ریسک‌پذیری را برای سهامداران خرد به حداقل برساند و امنیت داشته باشد.