kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال



برگزاری پایلوت مسابقات لیگ‌برتر با حضور تماشاگران؟!
سهیل مهدی با اشاره به اینکه از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران درخواست برگزاری چند هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به صورت پایلوت با حضور تعداد بسیار محدود تماشاگران به ستاد مقابله با کرونا در فوتبال ارائه شده است، اظهار کرد: این درخواست مربوط به شهرهایی است که در وضعیت قرمز قرار ندارند و به صورت پایلوت مدنظر قرار می‌گیرد. تصمیم بر این شده حدود ۱۰۰ نفر به عنوان تماشاچی برای هر تیم در ورزشگاه حضور یابند و مدیریت مسئله ۱۰۰ درصد بر عهده باشگاه‌ها قرار دارد و بحث بلیت فروشی مطرح نیست تا بتوانیم به مدل مشخصی از برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها هنگام برگزاری مسابقات فوتبال دست یابیم. رئیس‌کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با بیان اینکه برای افراد واجد شرایط سقف سنی ۶۵ و کف سنی ۱۸ سال تعیین خواهد شد، بیان کرد: تماشاگران باید ماسک بزنند، صندلی ورزشگاه‌ها علامت گذاری خواهند شد و موارد دیگری به منظور برگزاری صحیح مسابقات مدنظر قرار خواهد گرفت.
احتمال رویارویی تیم‌های فوتسال ایران و بلاروس در مشهد
در سال‌های اخیر تیم ملی فوتسال ایران پیش از حضور در تورنمنت‌های مهم اردوی پایانی خود را در شهر مشهد برگزار کرده تا با مدد گرفتن از امام هشتم شیعیان و با انجام کارهای روحی روانی، با روحیه خوب عازم مسابقات شود. ناظم‌الشریعه قصد دارد برای جام جهانی پیش رو نیز چنین برنامه‌ای اتخاذ کند.بر این اساس تیم ملی در روزهای پایانی تا پیش از اعزام به لیتوانی در مشهد اردو خواهد زد. قرار است برای برگزاری چند بازی دوستانه در این شهر نیز برنامه‌ریزی شود. در همین رابطه مذاکراتی با بلاروس شده است تا این تیم اروپایی پیش از جام جهانی به ایران بیاید. این تیم پیش از این هم در مشهد با تیم فوتسال ایران رو‌به‌رو شده بود و با توجه به نزدیکی سبک بازی این تیم به صربستان، گزینه خوبی برای انجام بازی تدارکاتی است که کمیته فوتسال در حال مذاکره با آنهاست.
پرسپولیس به رای پرونده گوا اعتراض می‌کند
پس از صدور رای شکایت باشگاه گوا از پرسپولیس، AFC پرسپولیس را محکوم به پرداخت ١٧ هزار و ۵٠٠ دلار و یک بازی بدون تماشاگر کرد. پرسپولیس ١٠ روز فرصت داشت تا به رای اعتراض کند. پرسپولیس برای اعتراض نیازمند مشروح رای است و به همین خاطر درخواست مشروح رای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است.
طارمی در بین 10 بازیکن تاثیرگذار فوتبال اروپا
مهدی طارمی که توانست عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند، حالا در جمع موثرترین بازیکنان فوتبال اروپا قرار گرفته و آماری بهتر از کریستیانو رونالدو به ثبت رسانده است.طارمی در پورتو توانست 23 گل و 18 پاس گل را به ثبت رساند و با 41 گل و پاس گل در بین موثرترین بازیکن فوتبال اروپا قرار گیرد. رابرت لواندوفسکی با 48 گل و 9 پاس گل و تاثیرگذاری در 57 گل توانست در رده اول قرار گیرد. کریستیانو رونالدو در این فصل 36 گل به ثبت رساند و با 4 پاس گل نتوانست در جمع 10 نفر اول قرار گیرد.