kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

تاتامی پاریس آخرین فرصت کاراته‌کاها برای حضور در المپیک

آخرین مرحله از رقابت‌های کاراته انتخابی المپیک برای تعیین ۲۴ مسافر پایانی توکیو جمعه هفته جاری در پاریس آغاز می‌شود.

آخرین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه مسابقات کاراته در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خردادماه) در پاریس (فرانسه) برگزار می‌شود. در این مسابقات ۲۴ سهمیه بازی‌های المپیک در اختیار نفرات برتر قرار خواهد گرفت. سه کاراته کای برتر در هر یک از 8 رده المپیکی، بلیت سفر به توکیو ۲۰۲۰ را کسب می‌کنند. مسابقات کسب سهمیه پاریس ۲۰۲۰ آخرین فرصتی است که ورزشکاران برای حضور در این بازی‌ها دارند. پس از این رویداد، لیست نهایی ۸۰ زن و مرد که نماینده کاراته در بزرگترین رویداد ورزشی جهان هستند، اعلام می‌شود. پیش از این 40 نماینده از نزدیک به ۲۰ کشور جهان از طریق رنکینگ، مستقیم به بازی‌ها راه یافتند.
برخلاف مسابقات معمول کاراته که از سیستم حذفی پیروی می‌کنند، مسابقات کسب سهمیه پاریس ۲۰۲۰ با سیستم دوره‌ای برگزار می‌شود بدین شکل که پس از دور اول که بصورت حذفی است، دو فینالیست و دو برنده بازی شانس مجدد در یک جدول به مصاف هم می‌روند تا ضمن صدور جواز حضور در المپیک برای سه کاراته کا برتر هر رده به آنها مدال نیز اهدا شود.
امیرمهدیزاده در وزن ۶۷- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی هم در کاتای انفرادی نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که بامداد امروز تهران را به مقصد پاریس ترک کردند.