kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

خواندنی از ورزش ایران



*سیما لیموچی نایب‌رئیس‌بانوان کمیته ملی پارالمپیک به عنوان نایب‌رئیس‌کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های کمیته پارالمپیک آسیا منصوب شد. این انتصاب به پیشنهاد خانم لزلی فانگ، رئیس‌کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های APC انجام شده و به موجب آن لیموچی تا سال ۲۰۲۳ عهده‌دار سمت نایب‌رئیسی کمیته توسعه ورزشی و بازی‌های کمیته پارالمپیک آسیا خواهد بود.
*مسابقات قهرمانی نونهالان جهان در دو گروه دختران و پسران، قرار بود ۲۱ تا ۲۴ مردادماه به میزبانی بلغارستان و در شهر صوفیه برگزار شود. با اعلام رسمی فدراسیون جهانی تکواندو و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری این رقابت‌ها به تعویق افتاد و سال ۲۰۲۲ همزمان با مسابقات جهانی نوجوانان برگزار خواهد شد. تاکنون ۴ دوره رقابت‌های جهانی در رده سنی نونهالان برگزار شده است که در گروه دختران، ایران موفق به کسب ۳ عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی شده است. در کارنامه تیم پسران ایران نیز یک عنوان قهرمانی و ۳ عنوان نایب قهرمانی به چشم می‌خورد.
*قرار است در فاصله کمتر از دو ماه مانده به بازی‌های المپیک توکیو، فضای شهر تهران حال و هوای المپیکی به خود بگیرد. این اقدام در راستای هماهنگی با شهرداری تهران و از طریق نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر انجام می‌شود. قرار است تا به مناسبت برگزاری سی و دومین دوره بازی‌های المپیک و اعزام کاروان ورزش ایران به توکیو، ٣٠٠ بیلبورد با موضوع المپیک و قهرمانان ایرانی حاضر در این رویداد در سطح شهر تهران نصب می‌شود.