kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران تشکیل شد

رئیس کل دادگستری مازندران به ملتهب کنندگان فضای انتخاباتی هشدار داد و از نامزدها، هواداران، ناظران و مجریان خواست تا در تمامی مراحل انتخابات، قوانین و اخلاق را رعایت کنند.

 

ساری- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی استان در صیانت از آرای مردم و پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری مازندران ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات دوره‌های گذشته، انتخابات پیش‌رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم استان انجام شود.
وی افزود: دستگاه قضایی در مسئله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد و سعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود، اما به هر دلیل در صورت بروز جرائم مختلف از سوی نامزدهای انتخاباتی، هواداران یا ناظران و مجریان شعب ویژه در کمترین زمان و قاطعانه و دقیق به این پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد. حجت‌الاسلام اکبری رعایت کامل اصل بی‌طرفی توسط اعضاء، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر و جدی دستگاه‌های متولی در جهت جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی‌اثر کردن خط‌دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی را مورد تأیید قرار داد و تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور، برخلاف اراده ملت که همان حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی می‌باشد، عمل نمایند، با آنان برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود.